woensdag 12 februari 2020

Every cloud has a silver lining: Frikka Fibremood 8

Every cloud has a silver lining.  Elke moeilijke situatie bevat een hoopvol aspect.  Ook jarig zijn geeft dat gevoel. Dat ondervond ik vorige week.  Ik zie mezelf in de spiegel en voel de jeugdigheid van me afglijden.  Toch ben ik dankbaar en kijk ik zelfs uit naar wat nog komt.

En zo keek ik ook uit naar de komst van de nieuwe Fibremood.  Deze keer kon ik moeilijk kiezen.  Welk patroon is het mooist?   Daarom elimineerde ik stap voor stap tot ik bij Frikka uitkwam.  Een sweater met kap, afgewerkt met lint aan de tailleboord.  Ik mat mezelf op en paste perfect in de 'Medium' van de matentabel.  Alleen is het een ruim zittend model en laat dat nu net niet mijn ding zijn. 






De nestelogen plaatste ik aan de buitenkant in plaats van aan de binnenkant van de tailleboord.  Ze mochten wel gezien worden. 





De linten zijn zo getekend dat je de rand van een enkele stof overnaait.  Aangezien de achterkant van deze sweaterstof niet echt mooi is, naaide ik twee stukken stof met de slechte kanten op elkaar, juist aan de rand.  Maar of ik de linten in de trui laat, weet ik nog niet.  Zonder heeft ook wat.  Zoals velen verlengde ook ik de mouwen (om ze dan weer op te rollen...) Hihihi.








Het naaien van deze Frikka verliep vlot.  Zo staan er wel meerdere fast-sewing-projecten in het tijdschrift. 

Ik vond een sparkling zilveren stofje bij mijn vaste stoffenwinkel in Aarschot:  Huis van katoen.  Zacht, zowel langs de buitenkant als de binnenkant.




Deze trui is er eentje om in te wonen....





Patroon: Frikka uit Fibremood 8


Fibremood 8 is nu verkrijgbaar!

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me er inderdaad eentje om in te wonen, zalig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is echt een prachtexemplaar. Het zou wel eens de mooiste kunnen zijn die ik al zag passeren. Inderdaad, zonder lint heeft het ook wel wat, maar het is wel leuk dat je kan afwisselen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is een toffe sweater: die stof is machtig schoon

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!