donderdag 26 maart 2020

Rea Dress - Beletoile

Er is een prachtig patroontje uit en het is nog gratis ook!  Eentje dat makkelijk in elkaar zit en direct voor wat selfcare zorgt in deze quarantaine-tijden!  Tijd voor selfish sewing!

Dit jurkje kreeg de naam Rea en is een patroon van Isabel van Bel'Etoile.  Een eenvoudig model dat licht getailleerd is.  Het leuke is de ronde zoom en de optie V-hals of ronde hals.






Ik tekende in de testfase maat 40 uit maar uiteindelijk veranderde het patroon lichtjes en zo werd de nieuwe maat 40 ietwat smaller.  Toch versmalde ik het patroon nog extra zowel aan borstomtrek als taille en heup rondom met 4 cm.  Het taillelint verlengde ik door er een stuk bij aan te zetten van 60 cm.  Zo kan ik nu een strik maken met het lint in plaats van een knoop. 





Ik naaide achteraf ook twee litsjes om het taillelint op zijn plaats te houden in de taille.









Het stofje is er eentje van Fragile en het lag al een tijdje stof te vergaren in mijn kelder. Ik denk dat ik het ooit kocht bij Mondepot.








Helaas kon ik op het einde van de testfase weinig aan de test toevoegen.  Ik werd namelijk ziek.  Een griep had me goed te pakken. Al meer dan 15 jaar geen koorts meer gehad en net nu lag ik plat.  Maar hey, we zijn er terug: RE - ALIVE of is het REA -LIVE?




 Patroon:  Rea jurk van Bel'Etoile


6 opmerkingen:

Ik lees graag jouw reactie!