dinsdag 27 augustus 2019

Cloudy Stories Badcape van About Blue Fabrics

Het is een zalige vakantie geweest.  Ik wil jullie niet jaloers maken, maar kom, ik kan het niet laten.  We trokken twee weken naar het zuiden.  Een weekje camping in Italië en een weekje Frankrijk in de bergen.  In elk geval was er één ding gemeenschappelijk:  Zwembad.  Mijn kinderen zijn echte waterratten.  Ze duiken, maken salto's onder water en placeren een bommetje.  Of was dat door mijn echtgenoot?

Wanneer ze uit het water komen, zijn ze snel afgekoeld ook al is het 35 graden.

Dan zijn badcapes de ideale oplossing.  Nel noemt ze een 'kaphanddoek'.








Ik maakte ze hier al eens eerder, maar dit patroon is veel eenvoudiger en minder zenuwslopend.  Het is de 'Cloudy Stories badcape' met de bijhorende stoffen van About Blue Fabrics.  Dit badcape patroon gaat van maat 80 cm tot 160cm.  Ik combineerde de Moonwalk DIA met de Citytrip DIA-stof.  Voor de kleinste maat heb je 90 cm nodig, voor de grootste 150 cm.  De kaprand vraagt 20 cm stof







Ik maakte de grootste maat voor mijn 7 en 8 jarigen.  Niet vergeten dat ze al groter dan 1.40m zijn.  Een xl is dus noodzakelijk.












Ik maakte er zelfs twee.  Ik kreeg uit de lap stof (1.50m) nog een kap en kaprand.  Dat combineerde ik met een zilveren, glitterende sweaterstof die al een tijdje horizontaal lag te rijpen in mijn kelder.  Dat bespaart ons gezin ook al weer een discussie over wie welke badcape zou dragen.





Vakantie is:

Genieten van een lookbroodje.


.



Het zeldzame moment dat je zoon tien minuten stilligt op een ligstoel en dromend rondkijkt.





'The tans will fade, but the memories last forever!'

Stof:   Moonwalk DIA , Citytrip DIA van About Blue Fabrics

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik lees graag jouw reactie!