maandag 13 augustus 2018

Badponcho XXL

Dat ik fan ben van de nieuwe Paper Pigeon 2 collectie, kan je hier wel zien.

Dit tweede stofje van de collectie, Paper Pigeon 2 Ice cream, kreeg ook een atypische bestemming, net zoals het vorige.  Ik maakte een badponcho.  Ik heb enkele van die badponcho's liggen maar met 50 cm in lengte zijn ze echt belachelijk klein geworden.  Ikea heeft grotere exemplaren en zo hebben ze elk eentje maar ééntje extra op vakantie is wel nuttig.




Ik ging zonder patroon te werk:

-Ik nam de volledig grootte van de lap stof (140x140), knipte die in twee (om de print in de juiste richting te krijgen), naaide de schouders aan elkaar. 
-Hetzelfde deed ik met een donkerblauwe badstof (eentje uit mijn voorraad). Hier zou je er voor kunnen opteren om te werken met één grote lap stof.
-Het voorpand werd aan de nek wat uitgediept. Maak deze opening ook bij de badstof.
-Beide stoffen werden met goede kanten op elkaar genaaid en gekeerd via de opening in het midden.
-Topstitch op 7mm rondom.
-Ik naaide aan beide stoffen een kap (badstof: 27 cm x 64 cm), goede kanten op elkaar en werkte alles af met bijpassende biais.






De badponcho was klaar de dag vóór we op reis vertrokken.  Eerst dacht ik dat de twee stoffen samen te warm zouden zijn, maar ze vinden het zalig om uit het koude zwembadwater in die warme poncho te duiken.





Bij thuiskomst ga ik op een paar plaatsen nog kamsnaps toevoegen, bijvoorbeeld aan de nek vooraan om deze smaller te maken indien nodig en onder de armen. 







Hij is zo ruim dat hij bijna op de grond komt bij de kinderen. 





Dat komt goed uit want hij nu past hij ook voor mij!




Stof:  Paper Pigeon 2  Ice Cream -  About Blue Fabrics

1 opmerking:

Ik lees graag jouw reactie!