woensdag 24 april 2019

Charlie Chic - Fibre Mood

Mijn eerste Charlie was nog niet helemaal af en de tweede was al uitgeknipt.  Dat was ook de bedoeling want deze versie gaat het hemdje worden voor de Eerste Communie van Stan.  Ik maakte zijn broek, blazer en debardeur niet zelf.  Ik zocht dus een stofje dat perfect paste bij de kleur van zijn broek.  Ik ben fan van de Liberty stofjes met de kleine bloempjes.  In mijn eigen stoffenverzameling was maar weinig bijpassend te bespeuren.  Maar Marlies van het Huis Van Katoen had het perfecte stofje liggen.







Ik nam 1 meter maar met 90 cm kwam ik zeker ook toe.  Maat 8 past perfect in de breedte voor mijn bijna 8-jarige.  Ik verlengde wel met 4 cm en de voorpanden maakte ik even lang als het achterpand en minder afgerond.  Stan wil zijn hemden niet in zijn broek dragen dus een rechter model leek meer aangewezen.








De tekening in het stofje is zo fijn dat je amper de zakjes op de voorpanden kan zien.  Gelukkig vond ik thuis de perfecte knopjes die zowel bij de broek als hij het hemdje passen.







Ik werkte de zoom en de mouw biaisgewijs af.  Ik werk aan een tutorial waar je leert hoe je best een zoom afwerkt met biais en hoe je dit mooi verstopt in het knopenbeleg.  Maar dat is voor later.  We hebben nog een kleedje voor de dochter te maken, want ook zij doet haar communie binnenkort!




Patroon:  Charlie van Fibre Mood
Stof:  Katoen met kleine bloemetjesprint van bij Huis van Katoen
Broek en Gilet:  H&M

1 opmerking:

Ik lees graag jouw reactie!