woensdag 24 april 2019

Alfa - Bravo - CHARLIE - delta - echo - FIBREMOOD

Fibre Mood Editie 4 is gearriveerd.  Weer een hoop leuke en nieuwe patroontjes staan te wachten om omgetoverd te worden tot geweldige creaties.

Mijn ogen vielen direct op het Charlie patroon, een jongenshemdje.  Het aangeknipt beleg in combinatie met de kraag geven dit kledingstuk een retro toets.  Een hemd en toch nog casual.  Ideaal als je weet dat we hier tijdens Pinksteren twee communicanten vieren.  Dit gemaakt hemdje zal hij niet dragen tijdens zijn communie.  Het was eentje om te proberen.  Gelukkig maar, want meneer vindt het echt niet mooi.  Dat is balen!  Zoveel werk.  Misschien is hij inderdaad te oud aan het worden voor felle prints en retro getinte stofjes zoals deze 'Fun times' van Michael Miller.  Sinds kort mag ik hem niet zomaar alles van kledij in zijn handen geven.  Hij zegt geregeld 'nee'.





Ik tekende maat 8 jaar en verlengde met 3 cm.  Het viel me op dat de achterkant minder laag komt dan de voorkant.  Het volgende hemdje zal een recht model zijn vooraan dat even lang is als de achterkant.





De mouwen zijn vrij lang.  Dat is de bedoeling bij het patroon.  Die verlengde ik niet.  Ik voorzag een brede biaisafwerking als zoom aan de binnenkant van de mouw zodat die als omslag ook nog leuk oogt.  De mouw lijkt op het eerste zicht ook moeilijk in te naaien.  Je moet veel toegift doen vooraan tussen de merktekens.  Veel speldjes en dan lukt het zonder plooitjes.






Het gele geometrische en contrasterende stofje liet ik ook terugkomen als zoom onderaan het hemdje, als onderkant van de kraag en bij de afwerking van de hals.







Of ik fan ben van het patroon?  Helemaal!!  De maten zijn ook correct.  Meet de borstomtrek en het hemdje past perfect in de breedte.





Fibremood Nr. 4 is te verkrijgen in uw dagbladhandel.





Zijn communie Charlie lees je hier!

6 opmerkingen:

  1. Wat een coole zoon heb jij! Dat hemdje staat hem wondermooi. Je mag fier zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Maar zoals ik al zei. Hij wil het niet aandoen...

      Verwijderen
  2. Wat een knap ventje! En het hemdje past hem perfect, de stof kleurt mooi bij zijn huid. Je mag fier zijn! Het is wel grappig... dit stofje achtervolgt mij echt. Ik vind het super, maar zelf kan ik er niet echt iets mee maken... voor een volwassene is dit net iets te kinderlijk. Maar zooooo moooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed gezien om met zo'n mooi contrast te werken! Perfect afgewerkt zo. Ik ben superfan hoor van dit hemdje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar, opwerken dus, die 'kinderstofjes'. Ik heb gelukkig nog kleine neefjes die ik blij kan maken met mijn voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!