vrijdag 19 oktober 2018

Tinny gaat naar een huwelijk

Wanneer je mama gevraagd wordt als bruidsmeisje, sta je daar als dochter met jaloerse ogen naar te kijken.  Dat overkwam Nel.  Ze zag hoe haar mama een kleed ging kopen met glitter en roze.  Toen de bruid Nel en Stan ook vroeg om mee te stappen in de suite van het huwelijk sprong Nel een gat in de lucht.  Mag ik met bloemblaadjes gooien? Ik wil een kleed met glitter en roze!

Ik tekende een Tinny van Straightgrain.  Een 7 jaar bleek haar maat.  Natuurlijk moest er verlengd worden.  Dit deed ik door een tailleband bij te tekenen.







Tijdens een citytrip naar Luik kwam ik in een stoffenwinkel terecht en vond ik een satijnachtige polyester en een stretchstof met pailletten (19 euro inclusief voering).  Toen Nel vroeg om een zwierkleedje te maken, had ik door dat ik met de hoeveelheid stof geen cirkelrok kon maken.  Uit de voering kreeg ik wel een cirkelrok en zo knipte ik het ook om wat meer pofferigheid aan het rokdeel te geven.




Eenmaal het kleedje af was, gebeurde waar ik al voor vreesde.  Mijn gevoelige dochter vond de pailletten onder de armen storend.  Er zat dus niets anders op dan de armsgaten af te werken met biaislint. Aanvankelijk dacht ik dat het minder mooi zou zijn, maar eigenlijk stoort het niet.






We combineerden het geheel met een jeansjasje net zoals de andere kindjes op het huwelijk dit deden.  







 De foto's werden getrokken aan de feestzaal




 en onder een boog met ballonnen van pimpupmyshirt.be



 Het werd een prachtige dag!



3 opmerkingen:

Ik lees graag jouw reactie!