maandag 18 september 2017

Tur Tur 08 Lotte Martens

Eén jaar na datum, presenteer ik u een rok.  Het patroon tekende ik ergens in september... 2016 weliswaar.  Op ons jaarlijks naaiweekend (april '16) maakte ik de rok verder af.   Als luie naaister kleefde ik de zoom van de rok.  Ik had me geprikt tijdens het naaien en tussen die gouden stippen bevond zich een bloedvlek.  Die ging er in de wasmachine uit, samen met het kleeflintje dat mijn zoom hoorde bijeen te houden.  Het was dus toch geen zoomplak.  Als gestrafte luie naaister, begon ik mopperend met de hand de laatste hand te leggen aan de rok.  5 centimeter.  Toen was ik het al beu.  De rok belandde op het stapeltje 'to do'.



Zo verging het ook met deze blogpost.  Het lijkt wel een titanenwerk geworden. Maar hé, hier is hij dan toch.

Ik gebruikte een patroon.  Meer kan ik u niet zeggen, want ondertussen was ook dat verdwenen samen met mijn naaidrive.

Aanpassing 28/9:  Het patroon is teruggevonden.  Het is de Mabel rok in maat 40.  Hij staat in La Maison Victor editie september/oktober 2016.  Ik versmalde het patroon (gelukkig schreef ik het er allemaal op) enkele centimeters in totaal.  Onderaan verlengde ik het patroon met maar liefst 13 cm.





Het was ook een zoektocht om in deze rok een split te krijgen met voering.  Het idee om de voering in de zoom te verwerken werd volledig van tafel geveegd na uren prulwerk.  Ik hield het simpel en haalde de voering in een boog weg omheen de split.  We moeten niet altijd moeilijk willen doen.






De rits naaide ik zichtbaar in.




De foto's werden genomen tussen de soep en de patatten na een laatste schoolwerkdag waarop ik deze rok ook een hele dag droeg.  De kreukels en de amateuristische foto's krijgt u er zo bij!

Tur Tur 08 van Lotte martens


 Sexy toch?  Een man met een gat in zijn kous en op zijn sloefen!  😂 (Het leven zoals het ECHT is bij een naaiblogster)

Met het nodige gemopper kwamen de foto's tot stand, maar ok, hij deed het toch maar voor mij...

De stof is hier nog te verkrijgen.


14 opmerkingen:

  1. een hele mooie rok zelfs met kreukels ;-)
    en hihi voor de teen uit de sok

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net terug en direct BOENK erop!
    Die man had gelijk 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je hem toch afwerkte, het is een pareltje !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ZALIG! Ik dacht al, ik herken dat precies van op weekend ofzo :D En die foto's van man met gat in sok: herkenbaar! :D Maar, je hebt een prachtige rok!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha zalig! Ik moest echt gaan zoeken naar dat gat in de sok.
    Maar inderdaad, het leven zoals het is.
    De rok staat je beeldig !!! perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hilarisch! Zo is mijn leven ook, met man in sloefen en een gat in zijn sokken :) :) En een verkreukelde rok, met split en voering in een boogje eromheen. en toch ziet het het héél mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is er eentje uit de vaste collectie, dus nog héééél lang te verkrijgen! Niets te laat geblogd :-) Mooie rok! Mail je ons een fotootje? Dan kunnen we hem delen op onze social media!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Die rits is superknap weggewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, zalig blogbericht, wat is het toch een glamoureus leven, dat van een naaiblogger ;)

    Gelukkig is ie uiteindelijk wel afgeraakt, want het is een supermooi rokje in een prachtig stofje! Staat je super!

    (en wanneer worden de gaten in de sokken gestopt? of ben je zoals ik, gat in de sok, klaar voor de vuilnisbak?)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!