donderdag 11 mei 2017

About Blue Fabrics doet het opnieuw met Eva Mouton

Het zijn toch voltreffers die ontwerpen van Eva Mouton.  Hier en hier zag je op deze blog al een maaksel verschijnen van hun samenwerking.

Maak u nu maar klaar voor de volgende ontwerpen.  Ik ging overstag voor de jachtluipaarden, 'Eva's Cheetah's'.  Met 30 cm ging ik aan de slag, want ik zou een onderbroekje voor Stan maken.











 Het patroon haalde ik hier.  Het is een gratis patroon en komt overeen met maat 122/128.  Die plasopening vindt de zoon geweldig.  Het leert hem ook direct dat je niet altijd je broek en onderbroek volledig tot aan je enkels moet laten zakken om te gaan plassen.








Het marcelleke tekende ik zelf op basis van een bestaand hemdje.  Omdat ik nog een stukje over had van de stof, verknipte ik het patroon op basis van dat lapje en combineerde dat zo met de streepjes.  En zo is het setje compleet.










Vorige keer speelde ik met de zelfkant van de stof, maar ook deze keer kon ik het niet laten.  Ik verwerkte ze als boordstof.  Een Jean-Marie Pfaffke doen, heet dat dan...  Die zigzag deed ik erbij om wat speelsheid te creĆ«ren.  Ons Eva straalt van geluk!


























De chocolade eitjes waren een verwijzing naar Pasen.  De stoffenlancering liep wat vertraging op.  De eitjes zijn ondertussen op... Ik pleit schuldig.




De stoffen zijn nu te verkrijgen op www.bambiblauw.be


6 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Ik stuurde je ook nog een berichtje via je fb-pagina :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gemaakt! Is de stof nou echt oranje? Of meer coral?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Meer coral hoor. Ik hou zo niet van oranje maar dit vind ik wel ok!

      Verwijderen
  3. Wat een tof setje. Doet me eraan denken dat ik er zo ook nog eens eentje moet fabriceren voor J, hier draagt hij dat als zomerpyjama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. keileuk, ... en wat een toffe fotoreportage!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!