donderdag 23 maart 2017

Babarum Blogtour Berlin Beat (BBBB)

Jelle van Babarum.be nodigde me uit om haar nieuwe jacquardstofjes eens uit te testen.  Mijn chaotische zelve reageerde pas laat, maar op één of andere manier kreeg ik toch één van mijn favoriete stofjes (jacquard rebelcoat zwart) uit haar collectie thuis gestuurd.  Ik wist al bij het begin wat ik zou maken!  De Berlin Beat uit 'Urban Style' van Byevamaria. Hij stond al even op mijn lijstje.  De communicatie verliep langs mijn kant blijkbaar niet al te best en in mijn hoofd was de sewing deadline vorige donderdag.  Met een naaiweekend in het verschiet vond ik het jammer dat ik het daar niet kon maken.   Dat had dus wel gekund.  Het voordeel is dat zo een deadline al minder stressy aanvoelt dan anders. Ik koos er dan ook voor om de bomberjack niet te voeren (bij tijdsgebrek dat ik niet had) en hem volgens de werkwijze van het boek te maken.  Ik maakte een M en deze past mij perfect.  Ik draag normaal maat 40.  De stof is eerder dik en de mouwen zijn daarom goed.  Bij een dunner stofje zou ik de mouwen smaller stikken.  Ook span ik bij een volgende Berlin Beat de boordstof aan de hals wat strakker aan.












Eigenlijk is zo een bomber wel snel klaar!  Zalig.  En warm is hij ook want deze jacquardstof is redelijk dik.









Je hebt het waarschijnlijk niet gemerkt maar ik maakte hem met de binnenkant van de stof.  Deze stof kan je dus aan beide kanten gebruiken.









Ik hield mijn jasje vrij sober.  Ik speelde alleen wat met een ander zwart-wit stofje.  Deze voegde ik als biesje toe aan de schouder.





 en ik liet hem ook piepen rond de rits aan de zakken.  Niet evident want beide stofjes bleken moeilijk te strijken.











 En valt het op dat ik blij ben met mijn jasje?








De jacquardstoffen vind je hier bij Babarum.be


Meer creaties met jacquard zien?
*Babarum
* Stannel
* 128
* Liesellove
* Myblou
* miss Wobie
* A naais ID








Met dank aan fotografe Laura 

21 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Die ga je vaak dragen denk ik 🙂 Knap gedaan x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zot schoon, dat bomberjasje <3 ! Doet me 'kriebelen' om ook eentje te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ma zo een mooie bomber! Die gaat veel gedragen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Very cool. ...het zal direct in de smaak vallen bij je leerlingen 😆

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh keimooi! Die zou ik ook vaak dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Iets waar je veel plezier aan zal beleven

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige bomber jack. Staat hier ook op mijn verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal degene die ik bijna een jaar geleden knipte maar eens bovenhalen ! Schande ik heb steeds een ander excuus

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk! En foto's van in Brugge 😉?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waauw, dat is echt keischoon! Zo een leuk stofje en het is perfect voor dit model! Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldige vest! ik zou die dagelijks uit de kast halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan me voorstellen dat je hier heel blij van wordt. Staat je echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een kek bomberjasje! Mooi verslag! Ik denk dat je hem veel gaat dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Perfecte stof-patroon-combinatie! En die paspelritszakken <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Toffe bomberjas!! en die afwerking met de binnenkant van de stof is heel mooi en netjes.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!