zondag 22 januari 2017

MOMM - Matching Outfits Matching Minds

Ik moet toegeven dat mijn aandacht bij naaiblogs extra geprikkeld wordt als ik weet dat de personen erachter uit mijn buurt komen.  Zo kwam ik al een hele tijd geleden te weten dat de dame achter Eulala c'est chic uit Kortijk-Dutsel komt.  Ze bleek dan ook nog een stijl te hebben die mij beviel.  Bij elk maaksel dacht ik:  'Misschien moet ik dat zelf ook maar eens maken.'

Wanneer zo een getalenteerde madam aankondigt dat ze een boek gaat uitbrengen, kan ik niet anders dan enthousiast zijn!

Ondertussen is het boek uitgekomen en ligt het klaar in de bekende boekenwinkels.  De titel van het boek is MOMM: 'Matching outfits - matching minds'.  Moeder-dochter en moeder-zoon kunnen nu met matching outfits de straat op.

Ik ging voor de 'Small things sweater'.  Wel niet matching, althans nog niet.  Ik maakte de sweater voor mijn metekind Seppe.











10 jaar is hij en ik maakte maat 158.








Ik combineerde twee sweaterstoffen en de kraag werd opzettelijk met de binnenkant van de stof naar buiten bekleed.  Kinderen hebben graag zachte stoffen op hun huid.
















De eyecatcher op deze sweater is de lus aan het voorpand.  Je kan er in principe alles aan hangen.  Als je mijn neefje zou kennen, weet je dat je altijd scoort met lego.




Na een pasbeurt  had ik door dat de mouwen en de zoom echt wel te lang waren en daarom liet ik de boordjes weg en maakte ik boordjes met de overtollige naadwaarde rechtstreeks met de overlock.  Dat is zo gepiept!












Laat je inspireren:

Lily en Woody - 'De frivole bloes'

Nononsonsmoms - 'De juiste foute kerstpull'

Eulala c'est chic - 'little black dress for X-mas' 

Mix it - Make it - 'Rechte jurk nr 3'

Querida-jotixa - 'Rechte jurk 3'

Eulala c'est chic - 'Rechte jurk-hack'





11 opmerkingen:

  1. heel leuk zo. Effen stoffen maar totaal niet saai en wat leuk met dat legoblokje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat lusje is supertof! Het trok meteen mijn aandacht in de Bloglovin'-mail, daarom dat ik hier toch even moest komen kijken, zelfs al ging ik geen. blogs. lezen. maar. studeren. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke trui! Ik ben nog steeds aan 't wachten tot ik hem in de boekenwinkel tegenkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Coole sweater!! Neefje zal content geweest zijn (y)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vernieuwend dat hangertje! Dat zou wel eens een hype kunnen worden. Ik ben alvast fan :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!