dinsdag 17 januari 2017

Lotte Martens - Marila crêpe 01

Pareltjes zijn het, één voor één.  De stoffen van Lotte Martens weten mij altijd te bekoren.  En heb je die nieuwe collectie al gezien?  Er is een stoffenlijn in jersey en crêpe en daarnaast is er een nieuwe lijn met volledige DIY setjes en linten.  Je krijgt dan een patroon, stof en de nodige fournituren in één mooi pakketje.  Zelfs originele pakketjes boordstoffen zijn verkrijgbaar.

Ik sluit vandaag de winterblogtour van Lotte Martens af.  Ik koos voor de Marila crêpe 01.  Heerlijk stofje!  Deze fladderende viscose is ideaal om je 'lovehandles' (waar dan ook) te verdoezelen. Lekker flatterend dus!

En zo kwam ik bij een damesblouse.  Het moest eentje zijn die zowel stoer als vrouwelijk was. De  Aster van Colette patterns voldoet volgens mij aan die beschrijving.

Ik tekende de versie over met de plooitjes aan de schouder






en de lange mouwen met manchetten.








Het achterpand verfraaide ik met een paspel.  Je ziet 'm wel amper zitten tussen al die lijnen en hij zit ideaal om het lijnenlandschap te doorbreken.






Sinds kort heb ik ook maatlabels.  Ze komen van bij Mamarieke.  Handig als ik de kinderen hun kledij verkoop of weggeef.  Ook voor mezelf bestelde ik de basismaten (S-M-L).  Ik twijfelde nog even om er een M in te naaien, maar kom, na de feestdagen moet ik mezelf dit niet voorliegen ;)






Ik ben helemaal verliefd op mijn Aster blouse (die weinig lijkt op een gelijknamig populair patroon).  Ik hou van de eenvoud ervan.  Geen kraag, geen zakjes, de plooitjes bovenaan het voorpand, de rimpeltjes op de schouderkop in de mouw en de golvende zoom onderaan.






Ik stikte de twee voorpanden vast op elkaar nadat ik doorhad dat ik zo in de blouse kon.  De knopen komen van de kringloopwinkel.  Ik vond ze er perfect bij passen maar ik had er maar vier.  Nu ze alleen als sier dienden, was een vijfde knop niet persé nodig.  Dat kwam weer goed uit!






Ook de manchetten kregen geen knoopsgaten.  Toen ik merkte dat ik niet zonder openen uit de gesloten manchetten kon, zette ik er drukknopen op.  Veel handiger om met één hand te sluiten dan knopen.





Zoals altijd deden we ook aan 'aanpassingen'.  Ik kan u geruststellen dat het meeviel.  Ik nam in de zijnaad aan schouder -en borsthoogte in totaal 6 cm weg en maar liefst 16 cm aan de taille en de heup!  Dit stofje valt natuurlijk veel soepeler dan een stijf katoentje, dus zag ik daarin de oorzaak.  Dat en mijn verschil in borst -en tailleomtrek natuurlijk.






Moest je net zoals ik zo enthousiast zijn over de nieuwe stoffenlijn van Lotte Martens, dan verwijs ik u met plezier door naar de winkels die ze verkopen.  Een overzicht vind je hier.




Stof:  Marila crêpe 01 - Lotte Martens
Patroon:  Aster - Colette patterns



25 opmerkingen:

  1. Heel mooi. En slim zo er ineens inkunnen. Vind dat zelf ook veel fijner ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een pareltje, zowel de stof als de blouse.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een prachtige blouse Lindsy! Echt, hij staat je geweldig en de stof lijkt er wel voor gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw ! Die gaat de binnenkant van de kast niet veel zien, superschoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je er heel mooi mee! Ik vraag me wel af of het nog wel een L is als je zoveel centimeter langs alle kanten weg hebt genomen ;-DD.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zeer schoon! Zowel de blouse als de dame erin ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, en die stof is echt een zaligheid hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo knap! Staat je heel mooi en zalige foto's :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat patroon ligt hier ook al even te wachten om gemaakt te worden. Mij kan deze aster me ook bekoren. Je maakte er een toffe versie van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Topper!!! Ziet er toch een beetje koud uit op de laatste foto ;) Hele mooie blouse.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Prachtige blouse! Staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waauw, wat een prachtexemplaar! Terecht dat je verliefd bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ola, knappe madam! Héél schoon blousje, ik wil er eigenlijk net zo eentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie blouse, ik zou ze zo kopen, als ze in de winkel hing! De stoffen zijn inderdaad pareltjes. Ik hoop er binnenkort ook iets mee te kunnen maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel mooi! En als je zoveel innam, had je er zelfs een S in kunnen naaien 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, deze Aster! Ga ik onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!