zondag 14 augustus 2016

KCW - finisher: Just Knot It #2

Na mijn verlies bij de vorige 'Just knot it' (het kind spreekt me nu al onder tafel), ging ik resoluut voor een tweede exempaar.  Eentje BOVEN kniehoogte.  Opnieuw koos ik voor stashbusting to the max en haalde een Spoonflower aanwinst uit de kast.  In het verleden koos ik voor de Basic Cotton maar die kwaliteit is zeer teleurstellend omwille van vervaagde kleuren na het wassen.  Ik koos nu voor de Kona Cotton Ultra.  Duidelijk een betere keuze!  Een aanrader als je je nog eens waagt aan een Spoonflower aankoop.









Mijn Pfaff Expression 3.5 stond voor reparatie en onderhoud bij de Naaimachine-kliniek in Merksem en de oude machine van mijn moeder werd bovengehaald.  Een 45-jarige Lewenstein die nog werkt, maar daarmee is alles gezegd.  En toen kreeg ik het in mijn gedachte om overal in het lijfje paspel te stoppen, ook in het knoopgedeelte.  Zonder ritsvoetje was dat wel een uitdaging, moet ik zeggen, maar het is gelukt.










Ik combineerde dit retrostofje met het munkleurige streepjeskatoen van Petit Pan.

De voering van het rugpand maakte ik ook in het Petit Panneke maar ik wou de tekening van het retrostofje laten piepen.  Daarom doorknipte ik het patroon van de voering ter hoogte van de basis van de knoop en combineerde ik het met de printstof.  Ik koos voor katjessnoetje en een vogeltje.












Ik trok naar de tuin van de nonnekes (het rusthuis tegenover ons huis heeft een prachtige tuin) en hield daar een fotoshoot.  Ik ben gewoon in de wolken met mijn nieuwe camera, een Sony alpha 6000.  Weg met die Iphone foto's. Het verschil is toch enorm.  En geen enkele van deze foto's zijn bewerkt!













Haar zilveren glitterschoenen mochten niet ontbreken, tot ze een blaar kreeg.










Miss Dramaqueen schreeuwde de boel bijeen en de 'rust' uit rusthuis was verdwenen.  Het gewonde katje droop af al mankend terug naar huis.







Stof:  Spoonflower, Petit Pan Rigato Azur

Just Knot It is hier te koop!


18 opmerkingen:

  1. Gewoonweg prachtig, ideale stofkeuze voor dit jurkje!
    Heel mooie foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. OOOOh !!! Ik wil terug kleuter zijn enkel en alleen voor dit kleedje !!!! Super Lindsey !
    (die tuin ken ik ook van toen ik effectief kleuter was..)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ah, je kon het toch niet laten ook een "gewone" versie te maken van dat prachtige patroon?! En wat een mooie versie, dat lieflijk stofje mooi gecombineerd met dat streepje en paspel. Hopelijk blijft de zomer nu nog wat duren zodat Nel deze ook nog veel kan dragen. En wat scheelt er aan jou machine? Ik ben aan het sparen voor een nieuwe om van een brother over te schakelen op een Pfaff of wordt het Bernina, de eeuwige twijfel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig jurkje! Wondermooi stofje! En top foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat rugje 💛 Ik hou zo van blauw-geel en streepjes, en van het piepende poesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooooooh!!!!! Dit is echt ZOOOOO schoon!!!! Dat stofje: LOVE IT!!!!! Werkelijk prachtig!!! Ik schreef gisteren bij een andere blog dat het een van de mooiste was die ik zag, maar deze kan daar ook wel bij, amai!! Echt, ik ben een en al bewondering!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige combi met die supermooie paspel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is prachtig! Die paspel in de strik, gewaagd werkje, prachtresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw, het resultaat mag er wezen hoor! zo mooi <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die laatste foto doet me spontaan aan Assepoester denken! Je dochter ziet er in haar kleedje ook wel uit als een prinses!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Wat een mooie stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!