zaterdag 13 oktober 2012

Doopsuiker Nel

Doopsuiker Nel



Nu ik een jaartje 'op de naailes' had gezeten en het doopsuiker van mijn zoon ook 'zelfgemaakt' was, kon ik het niet laten Nels doopsuiker zelf te maken.
Ik wou geen gewone zakjes maken en ben op het internet gaan zoeken naar originele traktaties. Dingen die niet in de vuilbak belanden nadat je op vijf minuten alle suikerbonen hebt binnengespeeld. Dankzij een andere blogster kwam ik dus ook op het idee tissuezakjes te maken. Blogster Miek die een gsmzakje had gemaakt, bracht me op het idee om pennenzakjes te maken, groot genoeg voor één pen.  'Dus niets met suikerbonen?', zag ik de oma's van de familie al denken.  Dan ook maar zakjes met doopsuiker.
Aanbod:




1.  Pennenzakje  met een pen erin


  • Tutorial van Miek komt van een gsm hoesje maar ik heb de afmetingen aangepast aan de pen: 37.5 cm op 6 cm met daarin inbegrepen 1 cm naadwaarde rondom  
  • labels:  cottontrends










2. tissue zakje met een pakje tissues erin





Wat, Waar, Van Wie: 

  • Stoffen en biaislint gehaald op stoffenbeurs: stoffenspektakel



3. doopsuiker in een vilten zakje in de vorm van een bloem

Vilten bloemenzakjes met doopsuiker (voor de traditionele doopsuiker fanaat)
  • Zakje zelf getekend op papier, 
  • uitknippen uit karton en tekenen op vilt.  
  • Achteraf wat bijknippen
  • lint: stoffenspektakel
  • belletje: hema
  • label: cottontrends







Stoffen mandjes om doopsuiker te trakteren


  • tutorial mandjes: nicollie
  • tutorial bloem: 

eenvoudig:  eloleo
meer handwerk: madamezsazsa


Door te spelen met de afmetingen maak je grotere, smallere of lagere mandjes...uittesten dus!










Kinder'surprise':



  • Van mijn ma kreeg ik 60 witte handtasjes.  De plaatselijke bakker was gestopt met doopsuiker artikelen en had ze meegegeven met mijn moeder.  Die zakjes vond ik ideaal als presentje voor de kinderen, gevuld met een botsbal en snoepjes...
  • Materiaal:  botsbal en inpakmateriaal bij hema




3 opmerkingen:

  1. Ik vind je doopsuiker acht heel mooi, ik ben zelf ook zakjes aan het maken, maar ben op zoek naar een mooi en betaalbaar dubbelgevouwen label en kwam op cottontrends uit..., maar die vindt u dus niet zo goed. Weet u andere alternatieven? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb ook heel het 'internet' afgezocht naar een midfold label. Niet te vinden. Alleen bij Holland-label.nl en world wide label in hong kong. Ik ben nu bezig met een bestelling voor een nieuw label bij wwl. Ze maken zelfs de tijd vrij om voor hun klanten een labeltje te maken en (tot meerdere malen toe) aan te passen. Daar heb je voor 70 dollar 300 labels (free shipping, maar ik denk dat er nog douanekosten en mss bankkosten bijkomen...) Als het label enkel voor jouw doopsuiker dient, zou ik toch voor cottontrends gaan. Moet het gewassen worden en lang meegaan, zou ik het afraden... Wat je ook kan doen is een enkel label laten maken en het toe vouwen.

      Verwijderen
  2. O, ik zie spijtig genoeg geen foto's meer staan.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!