dinsdag 10 september 2013

Schoon van ver en ver van schoon

Bij Koekepeertje kocht ik Skai (nepleer).  Ik dacht: 'Laten we eens iets nieuws proberen'.  Ik wilde een grote tas die ik kon meenemen naar de naailes.  Ik nam de tutorial van de strandtas van Emma en Mona er nog eens bij, speelde wat met de afmetingen en verdelingen. Tot daar ging alles gesmeerd. 

Ik begon met de handvaten en daar liep het al serieus mis. De voetspanning was te vast en liet afdrukken na.  Ik gebruikte daarom aan de onderkant eerst papier en vervolgens patroonpapier om geen afdrukken na te laten bij het stikken.  Toen ik het papier wou wegtrekken onder de naad door, trok ik die op bepaalde plaatsen over.  Verder bleef mijn machine nog eens haperen waardoor de steken alle soorten lengtes aannamen.  Skai glijdt niet en dat heb ik dus geweten.



Eenmaal ik alles juist had ingesteld, liep de machine wel goed.  Maar het was al te laat.  De tas met de lelijke handvaten is een feit. 

Het moet er maar mee doorgaan.  Gelukkig is de tas 'maar' voor mezelf.

Enne van ver (heel ver) zie je het niet...  ;)


Stof: Stenzostof van bij Bas Bastiaens
Skai: Koekepeertje


11 opmerkingen:

  1. Wat vreselijk balen meid!! Ik heb het ook eens gehad, maar heb de handvaten van frustratie (en pure gif!) in de afvalemmer gegooid. De ras die ik in gedachten had is er dus nooit gekomen. Chapeau dat je hebt doorgezet en nu een lekkere ruime tas hebt voor naailes.
    Groetjes, Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad, zo ziet ze er heel mooi uit! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je kan ook kant en klaar tassenband kopen, dan vermijd je dit soort ergernissen ;)
    Maar toch erg mooi de kleuren gecombineerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook in Skai? En in dit oranje? Mss moet ik maar eens minder koppig zijn dan...

      Verwijderen
    2. Nee, niet ik skai denk ik.... Maar dat gebruik ik bij tafelzeiltassen, omdat (zoals in onderstaande reacties) dat ook voor ergernissen kan zorgen...

      Ik heb ook skai besteld bij koekepeertje, eerst nog eens bezinnen voor ik eraan begin dan...

      Verwijderen
  4. 't Is maar een idee ... Maar ... Tafelzeil wil ook wel eens koppig doen. Dan kleef ik op voorhand plakband op mijn voetje. Misschien kan je die (halfdoorzichtige, witte plakband) ook op skai plakken voor het stikken? Zulke plakband laat helemaal geen lijmresten achter. En ja, ik heb ook een boventransportvoet en dat is een zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Och ja, dat was ik vergeten. Idd, bij toile ciree doe ik dat altijd...

      Verwijderen
  5. Oh wat jammer, voor het overige is de tas wel héél mooi.
    Iemand zei mij overlaatst: iets zelf gemaakt met een foutje is mooi, zo zie je dat dit handmade is. (als dit een schrale troost mag wezen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt prachtige stof gebruik, een hele mooie kleurencombi ! de complimenten !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer, daar blijf je je aan ergeren!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Petje af voor het doorzettingsvermogen. Nadat ge ze een paar keer gebruikt hebt, zijn die handvaten al lang vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!