dinsdag 17 september 2013

Met veel liefde gemaakt!

Soms verdienen mensen iets extra....Gewoon omdat ze een gouden hart hebben. 

Verleden week zag ik dat een 'gouden' collega-vriendin het moeilijk had.  Zowel fysiek als qua werkdruk had ze het wat lastig.

Ik maakte een tas om haar op te vrolijken.  De stof en de kleuren waren hetzelfde als mijn 'mislukte' naaitas.  Paars en oranje vind ze immers geweldig. Ik had ook voor mezelf iets goed te maken.  Skai zou mijn vriend(in) worden.

Ik daagde mezelf uit tot een eigen ontwerpje.  Pinterest was deze keer geen vriend van me want ik wou en zou mijn eigen creativiteit laten werken.


Ik tekende een tas met skai hoekjes, paspel voor en achter (op de tweede foto komt hij piepen) en  een rits bedekt met een flap.  Die flap kreeg een paspelrandje.



Een maand geleden zat mijn collega daar met een grote zak vol kledij.  'Hier', zei ze, 'Gebruik ze maar om iets mee te maken.' Ik nam er één oranje retro topje uit.  Mijn kast zit echter al vol met stoffen en kledij om te recycleren. Dat stofje kwam nu van pas. De voering met binnenzakje was geboren.  Ook mijn skai-hoekjes lukten.  Het schouderlint kreeg een 'retro' sierstiksel.

Mijn eerste eigen ontwerp van een tas is een feit.  Ze heeft alleen nog geen naam gekregen.  Daar zal ik eens over moeten nadenken...



 
Met veel liefde gemaakt...
 

18 opmerkingen:

  1. En het werd een heel mooi tasje, daar zal je collega zich wel kunnen aan optrekken! Ik vind het een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi seg, dat zal uw vriendin/collega wel helpen opmonteren.
    Vind dit ook een heeeeel schoon stofje again, zoals altijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Dat stofje vind ik echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk!!! Helemaal omdat ik die stof ook in huis heb :D Ohh, wat zal ze daar blij mee zijn!

    Ik stem: "de Nel"!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, hier ligt die stof in de zetel! 't Is een schoontje, dat eerste tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi. Daar wordt die kollega vast helemaal blij...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap gedaan! en superlief van jou :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Linske zo iets MOOIs met zoveel liefde gemaakt....daar smelt je toch van...superblij met mijn lievelingssjakoske x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel knap. Misschien eentje voor een tutorial?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeeeel mooi! Wat ben je toch een lieverd :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!