dinsdag 13 november 2018

Oscar - Mijn tas 2

Dat mijn dochter van turnen houdt, was u waarschijnlijk al opgevallen. 

Bij deze nieuwe intensieve hobby passen ook enkele creatieve maaksels.  Na een rokje komt nu het rugzakje.  Want we hebben reeds een zwemzak voor school, een turnzak voor school en een tas voor een uitstapje met het gezin of de vakantieclub.  Genoeg redenen om een gepersonaliseerde rugzak voor het turnen te voorzien. 

De nieuwe 'Mijn tas 2' had het ideale patroon hiervoor, de Oscar.  Een prachtexemplaar zag ik ondertussen hier al verschijnen.  Het is een niet te groot rugzakje waar perfect een drinkbus, een snack en eventueel haar turnpak en polsbandjes in kunnen.  De ideale stof had ik thuis al liggen.  Een couponnetje van 40-50 cm dat ik kocht tijdens een bezoekje aan Stoffen Van Leuven op naaiweekend.  Gelukkig is de stof nog steeds voorradig bij Stoffen Van Leuven!



Het patroon is niet moeilijk, maar het voor de eerste keer ontcijferen, duurde wel even.  Ik moest zelfs even hulplijn 'Nathalie en Sofie' inroepen, die me snel en efficiënt hulp boden.  Een boek mét service.  Hoe zalig is dat! ;)



Ik hield het rugzakje vrij sober.  De stof is al druk genoeg. Aangezien de kleuren vrij hard zijn, koos ik ervoor om die kleuren in de tassenband en het hangkoordje te laten terugkomen:  Fuchsia, felblauw en paars.





Ik splitste de bovenstof in twee delen om alle patroondelen uit mijn couponnetje te kunnen krijgen.







De rits is een gerecycleerde rits van deze tas die ik tot op het naadje versleten heb.  Ik vond het zonde om zulke dure ritsen verloren te laten gaan.




Een collega dacht dat ik de stof had laten doorlopen bij de turnster in het blauwe turnpak.  Het is maar schijn en de turnster zou drie armen hebben ook...






De voeringstof was een vondst in mijn kelder.  Eentje van mijn beginperiode bij het naaien.  Toen ik merkte dat de drie basiskleuren met de buitenstof overeenkwamen, twijfelde ik geen seconde.  Ik naaide elastische biais in de binnenstof zodat de drinkbus beter zou rechtop blijven staan.




En Nel is zo blij met haar rugzak dat ze hem meteen wou laten zien aan juf Ymke en juf Kristien.










Patroon:  Oscar uit Mijn tas 2
Stof:  Blauw katoen met turnster motief bij Stoffen Van Leuven
Fournituren:  Huis Van Katoen

5 opmerkingen:

  1. een hele leuke! ik twijfel nog om binnenkort de grote versie hiervan eens te proberen, lukten alle lagen gemakkelijk met je machine?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo kan ze elke keer ze gaat turnen dromen van een topturncarrière! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had er al heel wat jongensversies van gezien en in mijn gedachten was het dus ook echt geen meisjesrugzak .... daar moet ik nu wel op terug komen. Wat een prachtstuk zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whaw, dit is echt een prachtig rugzakje voor jouw sportieve dochter. Ik ben onder de indruk van je stoffenkeuze ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!