zaterdag 10 maart 2018

Robinjurk van Oekeboeleke

Toen ik deze op Instagram zag verschijnen, wist ik meteen dat dit een pareltje ging worden.  De patronen met de frullekes zijn er al lang, maar ik lijk nog wat achterna te huppelen.  Het is haar eerste kleedje met fronsjes!





Met plezier testte ik deze Robinjurk van Oekeboeleke!




Dit patroon is verkrijgbaar met verschillende opties, zoals hieronder afgebeeld.






Ik dook mijn stoffenwinkel (lees: rommelige kelder) in en haalde dit prachtig stofje boven.  Het is er eentje dat ik kocht bij Mondepot van het merk Miss Chips.  Een fladderend vlot stofje, niet te stug. 
En dat is de reden waarom dit stofje zo ideaal is om deze Robin jurk mee te maken.






Ik maakte maat 122 overeenkomstig met de borstomtrek van Nel.  Ik verlengde het rokdeel naar maat 128.





Ik dubbelde ook de fronsen voor een mooiere afwerking.  De stof is dun genoeg daarvoor.









De V-opening op de rug is een prachtig detail! 










Het pdf-patroon is hier te koop. 

Geen fan van knippen en plakken?  Dan kan je het papieren patroon hier bestellen.








Neem zeker eens een kijkje bij de andere blogsters!


Vrijdag 9 maart 
Smospotten&snoesjes ♥ Mijn leven met 4 helden

Zaterdag 10 maart
Petrol&mint ♥ So Popo Sew 

Zondag 11 maart 
VanMiek ♥ a naais ID

Maandag 12 maart
Bel'etoile  Stannel

Dinsdag 13 maart

Woensdag 14 maart 


3 opmerkingen:

Ik lees graag jouw reactie!