vrijdag 23 maart 2018

Isa sweater/dress van Beletoile

Nogmaals, ik zou het zo graag kunnen om patronen te leren digitaliseren.  Ik volgde al eens een cursus patroontekenen en dat beviel me wel, maar dat stapje verder mis ik nog. 

In elk geval doet Isabel van Bel'Etoile dat weer prima.  Ze tekende een sweater/jurk patroon uit met vele mogelijkheden. 








Je kan kiezen voor een sweater, een croptop, een sweaterjurk en een jurk met rimpelrok.  Ik koos voor die laatste met colorblock.  De maten gaan van 80 - 158. 

Krijgen jullie ook zo een kick om die naadjes perfect te laten overeenkomen?  'Sewgasm', bestaat dat al?  (Grinnik)





Een taupekleurige superzachte stretchvelour zou het klusje klaren.  De patroondelen pasten millimetergewijs op de stof en ik knipte.  Dat rokdeel had ik op patroon al verlengd want mijn dochter haar borstomtrek kwam overeen met maat 122, haar lengte 128.  Toch voelde ik precies dat er iets niet klopte.  Na wat communicatie met Isabel kwamen we tot de constatatie dat ik het vastgezette belangrijke bericht in ons testersfacebookgroepje niet gelezen had waarin stond dat het patroon nog zonder naadwaarde was ondanks dat de handleiding het omgekeerde vertelde.  Oh boy.  De breedte ging geen probleem zijn want de pasvorm valt ruim, maar met de lengte kwam ik hopeloos te kort.  Aangezien de stretchvelour in taupe op was, moest ik wel wat verzinnen met de constrastkleur.  Het resultaat zie je hieronder.  Zonder zou leuker zijn geweest, maar ik ben tevreden met het resultaat. 





Na wat twijfelen voegde ik toch nog grote zakken toe aan het patroon.  Ik plaatste ze op de zijnaden iets korter naar middenvoor.


Nel was boos bij de pasbeurt. 





'Mama, wanneer komt de zon weer?'  Ik kan haar geen ongelijk geven!



'Van bewegen krijg je warm!', raadde ik haar aan.
Bewegen stond blijkbaar gelijk aan balletdansen.




Haar beste pose hield ze voor het einde.  Die leerde ze op de fotoshoot bij Lotte Martens.  Het is dan ook de enige pose die ze spontaan bij elke fotoshoot aanneemt.






 Het Isapatroon kan je via haar blogpost kopen:
-het papieren patroon
-het pdf-patroon





Stof: stretchvelour, oorsprong onbekend
Patroon:  Isa top/sweater/jurk




2 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Gelukkig dat ze wat bijdraaide tijdens de fotoshoot! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig Lindsy!
    De jurk is echt zalig mooi geworden en staat Nel ook super, een echt modelletje :-).
    Dikke kus x

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!