maandag 6 november 2017

Stories without endings - Lotte Martens


-STORIES WITHOUT ENDINGS-


“Stories without endings”. De titel van de prachtige nieuwe collectie stoffen van Lotte Martens.
Stoffen geïnspireerd door literatuur, door gedichten, stoffen die een verhaal vertellen… Geen vast verhaal, maar één dat jij zelf schrijft. Stoffen die verwonderen, inspireren, doen dromen, doen creëren…  Geen sprookje met een vast “en ze leefden nog lang en gelukkig”, maar stories die nooit eindigen, die blijven verwonderen en inspireren.

“Laat jouw magie zijn werk doen met onze stoffen,” dat is wat Lotte vraagt.

En ik liet me inspireren door de nieuwe tricot-lijn van Lotte Martens, Aronia. Vijf kleuren in prachtige dégradés die uitnodigen om te spelen met lijnen.

Mijn verhaal, een anekdote, komt voort uit de stof zelf.  Ik was 12, zette mijn eerst stappen in de puberteit en ging naar de 'grote' school.  Mijn moeder had nogal een kleurrijke kledingkeuze wat haar dochter betreft.  Oilily kende zijn bestaanspieken en ook ik liep met het vrolijke kledingsmerk rond ... tot ik één van die eerste schooldagen achter mijn rug iemand hoorde zeggen:  'Zie daar, een banaan!' Tja, ik was toen al bij de grootsten van mijn jaar en die gele jas maakte het compleet.  Dat 'grapje' verspreidde zich als een vuurtje en tegen half september was ik 'de banaan' geworden.  Leuk vond ik dat niet, zeker niet in een periode in je leven waar je het heel belangrijk vindt wat anderen van je denken.  Thuisgekomen stortte ik mijn hart uit.  'Och, meisje, laat ze praten', had ik geen impact op me.  Ik zou en ik ging die jas NOOIT meer dragen.  Volhardend dat ik was, gaf mijn moeder het op en zag ik haar die dag het terras kuisen in een gele jas... Die bijnaam bleef nog wat hangen maar verdween uiteindelijk.  Toen ook nog de bijnaam Tante Sidonia de revue passeerde, ontdekte ik dat hoe ik me ook gedraag en hoe ik me ook zal kleden, er altijd mensen zullen zijn die je willen kwetsen.


-STORIES WITHOUT ENDINGS-


En zo is de cirkel rond.  Er zal altijd negativisme, jaloezie, roddel, uitsluiting, pesten,... zijn.  Soms vermomd, onder de vorm van een lieve oude dame met een appel, soms expliciet onder de vorm van een wolf.  Of we nu kind zijn of volwassen.

Kin omhoog en gaan, samen met mensen die wel een puur hart hebben, want liefde overwint uiteindelijk alles, toch?!

En zo draag ik met zoveel liefde mijn Aronia Sparkle 03 gecombineerd met de Aronia 03.  Prachtig geel in verschillende kleurschakeringen.











Ik maakte een Gerda Jurk uit La Maison Victor.  Deze komt uit de Editie 1 Januari - Februari 2017.  Het model legt de nadruk op de taille en verdoezelt de billen.  Ideaal voor mij dus.  Maar vooral vind ik de rug van dit patroon een pareltje.






Ik maakte maat 38 en die zit me als gegoten.  Ik verlengde het patroon een beetje en diepte de halslijn een tweetal cm uit op middenvoor.









Deze tricot collectie is ideaal om te spelen met lijnen.  Ik liet een lijn van de stof doorlopen in bovenpand, taillepand en rokdeel.  Zo bracht ik vorm en creëerde ik toch één geheel.







Ook aan de achterzijde speelde ik met de lijnen.  Ik liet deze doorlopen van bovendeel rechts, liet het even verdwijnen in de overslag en terugkeren in het rokdeel.







Uit één paneel Aronia sparkle 03 kreeg ik drie voorpanden en één achterpandsdeel.  Jawel, drie voorpanden!  Dit kleedje heeft prinsessennaden.  Het lijnenspel maskeert deze en het lukte me zelfs wonderwel om de gouden lijntje op elkaar te laten aansluiten.














'Laat je inspireren, schrijf je eigen verhaal, make it happen!'





-STORIES WITHOUT ENDINGS-




Ik gebruikte voor deze Gerda jurk één paneel Aronia Sparkle 03 en 150 cm Aronia 03.  De collectie zal weldra in de verkooppunten te koop zijn!



"Your past is just a story.
And once you realize this
it has no power over you!"

Chuck Palahniuk



(Gelijkenissen op één of ander disney personage is gebaseerd op louter toeval)  😉

25 opmerkingen:

  1. Ik vind dit écht een topper! En door het bananenverhaal valt het nog harder op hoe je zelfvertrouwen uitstraalt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, zo'n knappe jurk Lindsy, hij staat je prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als dit is hoe er een banaan uitziet, waar teken ik? Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. geel is duidelijk zo hard je kleur. Dat heeft jouw moeder toen al zo goed gezien. je straalt in deze jurk en met deze kleur. en ook fan van de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze jurk en de kleur van de stof staan jou geweldig! Prachtig! 'Genoten' van jouw bananenverhaal en gelukkig kent het een happy end of met deze jurk...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. <3 Je weet al wat ik vind van dit jurkje en van jou hé. Prachtig, Dikke zoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw! Je straalt in die jurk. Lindsypower!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keiknap!! Ik ben echt geen fan van geel, maar zo kan het me wel bekoren! Supermooie foto's ook van een knappe madam!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige jurk en die kleur is zo mooi. Je ziet er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige jurk. De kleur staat je ook bijzonder goed en ❤️ voor de rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amai, zo'n knappe madam. Zelf ben ik altijd mollig geweest en ook ik kreeg voortdurend commentaar van zgn. 'vriendinnen'. Ik heb onlangs nog een periode gehad waar ik me slecht in mijn vel voelde. Toen ik diep vanbinnen ging kijken waarom ik me zo voelde, was dat vooral uit angst voor reacties en afwijzing van anderen. Ik heb toen besloten dat ik mijn leven niet laat dicteren door wat andere mensen al dan niet van me zullen denken, met mijn maatje meer. Mijn karakter is hetzelfde door dik en dun. Als ik mijn kinderen wil bijbrengen dat alle mensen er in elke maat en model mogen zijn en dat zij voor mij perfect zijn, dan moet ik beginnen met mezelf te accepteren zoals ik ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo erg dat je je zo moest voelen in je jeugd. Goed dat je je ingesteldheid bijschaafde! Je bent een super madam!

      Verwijderen
  12. Een banaan. ... Die kids, van vroeger, zullen nu wel anders praten. Zo'n prachtige jurk. Recht uit een boetiekske gepikt 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt zo zo mooi!! Je straalt in deze prachtige kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De Gerda-jurk was me nog nooit eerder opgevallen, maar zie hier, hoe mooi! En inderdaad zo’n mooie rug! Bedankt voor de inspiratie. Ik zoek namelijk nog een outfit voor de communie van mijn dochter...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een banaan of tante sidonia, maakt niet uit. Ik zie alleen een knappe madam met een prachtig kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wow wat een prachtige jurk! En wat een mooi blogbericht!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Maar wat een prachtig verhaal! Laat anderen je niet naar beneden halen! Jij straalt in deze jurk! x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige uitvoering! Hoe je zo doordacht alle stofpanelen samenbracht, en zowel de stof als het patroon als jezelf volledig tot hun recht laat komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je staat echt heel mooi met deze jurk! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!