zaterdag 21 oktober 2017

Stof voor durf het zelvers 3 maal 2

Las jij het verhaal bij Dietemiet?  Haar gloeilampen stonden rechtop.  Ik had het verhaal beter wel gelezen, want ook ik knipte het voorpand van dit prachtige See You at Six stofje niet hangend maar staand.

Daardoor kwam ik ook niet toe met mijn stof.  Naaien voor mannen is duur blijkbaar.  Om dit verloren lapje toch nog een kans te geven, tekende ik de trui met grafische lijnen voor mijn zoon uit.  Deze staat in het nieuw uitgebrachte boek van Griet en Annick:  Stof voor durf-het-zelvers 3.  Een combinatie van naai -en breipatronen.  Van breien heb ik geen kaas gegeten, maar de naaipatronen uit het boek konden me wel bekoren.  Het voorpand van de trui kreeg ik net niet uit dat verloren voorpand van mijn man.  De aangetekende zakdelen stikte ik er dan maar apart aan.  De rest van de stof werd ingepalmd voor de trui van de zoon.   Eén van de drie patroondelen van de mannentrui (de mouw) kreeg ik nog uit de lap stof, maar ik moest bijbestellen.  Pieke Wieke to the rescue. 

En zo kregen mijn twee helden in huis plots ongepland beiden een trui in dezelfde stof uit patronen van eenzelfde boek. 









Aan dat twinning gedoe moet ik toch wennen.  Het voelt wat raar aan om ze samen in dezelfde trui/stof over de straat te zien lopen.  Misschien went dat?  Of misschien is het niet mijn ding.






Voor de echtgenoot merkte ik dat hij tussen twee maten zat bij de trui.  Daarom tekende ik maat L uit en voegde geen naadwaarde toe.  Het voor -en  achterpand verlengde ik met 4 cm, de mouwen moest ik niet verlengen.  Voor de mouwboorden en de tailleboord gebruikte ik de achterkant van de stofresten.  Aan de halslijn een zwarte boordstof. 

Zoonlief kreeg maat 128-134.  Ik veranderde niets aan het patroon.  Volgende keer versmal ik de bovenmouw wat voor ons tenger ventje. 










De trui heeft geweldige zakken waar je je hand helemaal kan doorsteken.  Verstevig je stiksel maar op die plaatsen want dat blijkt uitvoerig getest te worden. 





Ik integreerde al eerder  hier en hier de zelfkant van een stof in mijn maaksel.  Deze keer wel handig als je de wasvoorschriften kan gebruiken.  Hoe je deze op een trui naait, vind je hier.






Helemaal content zijn mijn mannen in huis.  Manlief omdat hij eindelijk eens wat anders krijgt dan een pyjamabroek en zoonlief omdat hij net dezelfde trui heeft als zijn grote held.  Mooi om te zien! <3






Patronen: mannentrui en trui met grafische lijnen uit SVDH3
Stof:  See you at Six 'bulbs'


20 opmerkingen:

  1. 2 knappe mannen joh, in hun trui. Ik kan er ook niet zo aan wennen hoor, aan dat twinnen. Mooi voor de foto, maar zo voor echt, ... Maar ik vind deze wel echt een geslaagde twinning. Het gaat hen allebei erg goed af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze heel cool samen! En wat lijkt Stan op jou zeg, net dezelfde gezichtsuitdrukking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het wel heel stoer staan, je 2 mannen in huis, met dezelfde trui. Leuke stof trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Wat een leuk duo op de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo tof om te zien - al helemaal omdat ik hier echt helemaal met hetzelfde bezig ben: een trui voor manlief en een voor zoonlief, allebei in de bulbs van SYAS... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg nog al de mededeling dat er voor hun mannen met dit stofje genaaid wordt uit SVDHZ3! Nu elkaar nog tegenkomen! :)

      Verwijderen
  6. Heel tof! Ik knipte ze ook ondersteboven voor manlief, maar ik liet het maar zo. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeer geslaagde twinning! Mooie foto's, ze lijken allebei zeer content!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalige mannen, zalige outfits, fantastische foto's :-D
    Die voorlaatste is om in te kaderen. X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben daar niet vies van, van wat twinnen. Erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben erg fan van jouw stuks! Maar dat hele twinning gedoe, nee merci, dat is een trend die ik mooi aan me voorbij laat gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superleuk dat er door de mannen ook "getwind" wordt! Knap gedaan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Toch leuk om te zien, die twee mannen..

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hier ook geen fan van twinning, maar zo'n schone stof, dat maakt veel goed he!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier heeft de man exact dezelfde trui besteld toen hij in SVDHZ3 aan het bladeren was. Gelijk heeft ie. Die voorlaatste foto is heerlijk!! Stoer en schattig tegelijk, die mannen van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh ja, nu je het zegt... ze lijken echt wel een beetje op elkaar, die zonen van ons ;-). Ik moet zeggen dat het me nog niet eerder opgevallen is en deze (overigens zalige foto's, echt waar, ik heb gedacht: oh, hier moet ik op reageren maar dat lezen tussen de soep en de patatten is niet bevorderlijk voor reacties ;-) en nu heb ik er spijt van dat ik het niet deed natuurlijk!) zag ik nochtans al...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi, allebei! Ik doe wel aan twinning naaien, maar meestal niet aan twinning dragen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!