dinsdag 22 september 2015

Kids on Tour...van Khadetjes

Door al mijn gestress bij het maken van de Jasper Sweater, was ik haast vergeten dat ook mijn kind verstimentair voorzien werd.  Sarah van Khadetjes kreeg een lotje met mijn naam erop.  Aangezien Nels kleerkast vol hangt, gaf ik Stan zijn maten op.

Ik gaf een lichte hint dat Stan zijn broeken duidelijk toe waren aan verlengingen.  Mijn hints werden begrepen. Stan zijn maten zorgden voor wat ongeloof bij Sarah.  Een taille van 50-52 en een heupomtrek van 61cm deden haar wenkbrauwen fronsen.  Had ik nu zo slecht gemeten?  Zou altijd kunnen, want bij het opmeten van mijn eigen kinderen heb ik het gevoel dat ik hen aan het uitlaten ben aan een leiband.  Ze staan nooit stil.  Toen Sarah me vroeg om Stan eens opnieuw op te meten, was hij net naar de turnles en nadien bij zijn moeke.  Ik voelde wat koud zweet uitbreken aan de andere kant van de lijn, toen ik Sarah daarvan telefonisch op de hoogte bracht.  Ze had alleen die dag tijd om wat te maken.  Ik was dus gelukkig niet alleen in dat uitstelgedrag.  Maar na een uurtje kon ik haar uit haar lijden verlossen en wist ik de maten door te geven.  Die waren nagenoeg juist.  Wat een smal en lang kind heb ik toch!

Die zaterdag bij het uitwisselen van onze creaties had Sarah stress.  Zou het wel passen?  Het is toch ongelooflijk moeilijk om iets te maken voor een ander, zonder een kans tot passen (Ik mocht valsspelen, remember.).

Maar de foto's zullen u laten zien dat Sarah prachtig werk levert bij uitstelgedrag en dat dat nog perfect past ook!  Ik ben fan! Stan is fan!  WE LOVE KHADETJES!

Sarah maakte de Marocco pants van Petit à petit and family  in een donkere stretch jeans.








Bij haar lastminute sewing koos ze duidelijk niet voor de makkelijkste weg. Ze maakte zelfs twee paspelzakjes op de poep.  Dat ene stukje gemaakt met de binnenkant van de stof, vind ik subliem.









Wat u niet kan zien, maar waarschijnlijk wel bij haar op de blog, is de afwerking van de binnenzijde. Ze gebruikte een katoentje dat past bij de longsleeve.  Jaja, ze maakte ook nog een longsleeve.  We zijn hier totaal verwend geweest!








Dit was dan ook de laatste Kids on Tour blogpostdag.  Bij Laurence en Katrien moet je zeker ook eens passeren!

Ik hoop er stiekem volgend jaar terug bij te mogen zijn!  Stressvol maar wat een voldoening achteraf.

kids on tour button

21 opmerkingen:

  1. Oh... hartje voor Stan! Een kind naar mijn hart jong :)
    -schaterlach voor dat kinderen uitlaten aan de leiband #ikkenhetgevoel-

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij heeft er een geweldige outfit bij. Maar dat was ook niet anders te verwachten van mevrouw Khadetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha dat van die leiband... da's hier net hetzelfde! Schoon broekske voor een schoon ventje! Wat zeg ik, een supermooie broek! Klasse!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n schone outfit! Nog een blazer erbij en hij kan zo naar een deftig feest :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie broek en I love de paspelzakjes in twee verschillende kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die kan weer mooi voor de dag komen,hé!De afwerking is top gedaan door Sarah.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat hem geweldig. Zo mooi die lijnen de speciale details in de zakjes. Goed verwend :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi ! Héél mooi ! Zal hij nog heel veel genot van hebben komende winter !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een supermodel outfit voor Stan!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh whaauw! Dat is een superschone broek! Mooie deal is dat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. knap! En ik noteer dat dat een superbroek is voor lange smalle kinders :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi, zeg! Hier loopt ook zo'n lang en smal exemplaar rond. Niet altijd evident om geschikt lichaamsbedekkend materiaal te vinden. Ik neem me nu plechtig voor om daar zelf eens iets aan te doen (al naaiend, hé). Nu nog de moed vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtexemplaar en fijn lang genoeg! Niets vreemds aan de maten van je zoon; hier noteerde ik een jaar geleden exact hetzelfde!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!