vrijdag 7 augustus 2015

JAANU Blogtour

Eergisteren begon ik aan mijn Jaanu.  Helemaal op tijd, dacht ik, want ik heb nog tot eind augustus.  Tot ik vandaag dit prachtige jurkje nog eens opnieuw ging bekijken en zag dat ik toch wel heel dicht in dat blogtourlijstje stond bij Ilse.  Ik nam het formulier er nog eens bij en zag 7/8 staan! Aaaa! Gelukkig deed ik gisteren aan latenightsewing en maakte ik dit prachtig jurkje bijna helemaal af, tot de mouwen en het omzomen na.  

Ja, ik moet zeggen dat dit patroon mij zeer aangenaam verrast heeft! Zo snel klaar.  Dit moet wel een record geweest zijn!

Ik koos voor eenvoudig deze keer.  Dit patroontje vraagt daar ook om, vind ik.

Een turquoise katoentje met linnen uitstraling werd gecombineerd met een fluo paspel.  Ik gebruikte daarvoor een restje.  Eentje dat tot de laatste millimeter opgebruikt werd.  Heerlijk is dat toch, hé, alsof het lijkt dat dat koordje voor dat kleedje gemaakt is.

Ik stikte alle plooien vast met een trenssteek die ik op mijn naaimachine vond en herhaalde dat erboven nog eens en dit in contrasterend garen.  

The day before yesterday I started to sew my Jaanu.  Totally on time, I thought, because my blogpost was being planned at the end of August.  Today I went to see that gorgeous dress again that Ilse made and I noticed her name so was so close to mine on the blogtourlist.  I looked at the form and saw my name and 7th of August...  Aaaa!  Luckily I did some latenightsewing last night and nearly finished this beautiful dress, except the sleeves and the hem.

Yep, I must tell you that this pattern surprised me!  I finished it so fast.  It must be my dressrecordtime.

I chose for 'less is more' this time.  This pattern is made to do so, don't you think?

I combined a turquoise cotton/linen with some fluorescent piping. It was a leftover and used all of it till the last millimeter.  Isn't that lovely when those things happen!

I used 2 bar tack stitches on all pleats in a contrasting colour.







Ik stikte er de zakjes in en leuk dat ze verborgen zitten in de stolpplooien van de zijnaden!

I sewed in pockets.  So cool they are hidden in de pleats of the sideseam.





Ik nam een 3 jaar voor mijn grote driejarige en verlengde die met 4 cm.  Hij past perfect nu!

I made a size 3 for my tall three year old daughter but extended the hem with 4 cm.  It fits perfectly now.






Dit patroontje is zowel feestelijk als casual en in twee versies te verkrijgen.  Ik maakte de Norah, maar ook de Elena zal hier wel eens vanonder de naaimachine komen.

Stof:  Linnen katoen van bij Ki en Ko (gaat er helaas mee stoppen)
Paspel:  Veritas


This pattern can be worn elegantly as casual.  I made the Norah version but I can assure you that the Elena version will be made here as well!

Want to see more Jaanu's from other people? Check them out:



blog tour button



Want to make your own Jaanu? You can now purchase the pattern at the Straight Grain shop, and receive a 25% discount with code BLOGTOUR25.



Go catch that discount code! I know you want it! ;)

23 opmerkingen:

  1. Boenk erop weeral ! Echt prachtig , waarom kan mijn Marte daar niet meer in ???????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi! De kleur blauw met roze paspel. Erg goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gij snelle :-) Je hebt een mooie Jaanu gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ze is om op eten..... zalig gedaan en ik vind die fluo echt de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een streepje fluo op de juiste plaatsen maakt van een eenvoudige jurk echt een pareltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, seg! Eerlijk gezegd de mooiste tot nu toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat heb je keimooi gemaakt Linsey!!!
    Eenvoudig en toch feestelijk met die paspel.

    En ik ben blij dat je door mij je blogtoer niet vergeten was ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zwaar fan! Prachtig in al zijn eenvoud <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo mooi! Ik naaide ook de 3 jaar, en liet de lengte zoals het was; Nel is inderdaad groot dan als jij nog verlengde!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig! Ik hou van de eenvoud van de stof, en de hippe fluocombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Die trensjes zijn een fantastisch detail, en de paspel lijkt er inderdaad voor gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig kleedje, Lindsy! Ik hou enorm van de fluo details.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie uitvoering: fan van eenvoud met fluo!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Amai.. hoe dat je dat toch kunt hoor... zo snel zo een mooi kleedje toveren.... top vrouw

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik loop mega achter met blogs lezen… dus ik zie deze nu pas!
    Schoontje, zelfs al is het blauw :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. My developer is trying to persuade me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he's tryiong none the less. I've been using
    Movable-type on numerous websites for about a year and am worried about switching
    to another platform. I have heard great things about blogengine.net.
    Is there a way I can transfer all my wordpress posts into it?
    Any help would be greatly appreciated!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Asking questions are actually pleasant thing if you are not understanding something fully, but this post presents good understanding yet.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. A window will pop up, which says: redeem your code.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Free of charge itunes present card codes that havent been utilized.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!