zaterdag 11 juli 2015

The Daisy Chain Top 06 van Lily Sage and Co

For English scroll down please.

Enkele blogposts geleden vertelde ik je over een patroontest van Lily Sage & Co.  Ik mocht destijds een geweldig shortje testen.  Toen Debbie twee weken geleden een nieuwe oproep deed voor het testen van een shirtje, aarzelde ik niet.

A few blogposts ago I told you about a patterntest I did for Lily Sage and Co a while ago. On that occasion, it was a shorts pattern  I tested.  So when Debbie announced a tester's call for a new pattern, I didn't hesitate.  











Net als vorige keer zijn de patronen weer perfect op maat.  Ik maakte 'een 4 jaar'.  Het is een typisch Amerikaans topjespatroon.  Op Amerikaanse (en waarschijnlijk ook bij Australische?) naaiblogs zie ik toch andere stijlen dan hier in 'Europa'.  Meer frullekes en franjes, meer gecombineerde stoffencombinaties en bredere modellen voor kinderen.  Ook dit patroon heeft daar wat van weg.  Smaken verschillen en ik weet dat niet iedereen dit zal smaken, maar ik ben verkocht.  Ze ziet er superschattig uit!

Just like before, the mentioned sizes are accurate.  I made a size 4.  It 's not a pattern that you would see a lot in Europe.  On American (and probably also Australian) blogs you see different styles in homemade kid's clothing.  More ruffles, more combined fabric prints and wider garments.  This pattern also has some of those features.  People have different tastes and it is up to you to judge if you like it or not...
The more I am looking at her in her new top, the more I like how she looks in her Daisy Chain top!









Het topje heeft een knopenpad achteraan, dat ik afwerkte met fuchsia bloemenknoopjes.  Het achterpand van het topjesdeel loopt lager ten opzichte van het voorpand.  Zodoende loopt het rokjesdeel van het rugpand ook lager.  Tussen boven en onderpanden stikte ik een biesje van biais in dezelfde kleur als de biezen die voor de afwerking van armen en nek werden gebruikt.  Omzomen deed ik ook met een biaislint, meer bepaald in glanzend fuchsia satijn.  Gezien het achterpand wat lager loopt, mocht dat van mij best wel wat opvallen.

The Daisy Chain top works with buttons on the back.  I used bright pink flower buttons.  The back bodice is lower than the front bodice.  Between bodice and skirt I sewed some piping in the same colour as the bias binding for the neckline and armscye.  For the hem I chose a satin bias binding, so it would stand out a bit.




















Interesse in het patroon?  Ga dan naar deze pagina!

Like this pattern? Then hop on over to the Daisy Chain Top 06!






Fabric:  Avant Garden By Momo For Moda, gekocht bij Julija's shop, maar nog te krijgen bij Den Depot
Buttons: Veritas




21 opmerkingen:

  1. Die Nel staat er super schattig mee! Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, all-American indeed! Niet mijn ding, maar blonde drie-jarigen komen met véél weg :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat haar om te stelen! En nog proficiat lieve Nel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo voor bloesje vind ik het niet zo mijn ding maar eventueel verlengen tot kleedjes lengte?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 't is een heel speels en leuk shirtje.
    Het staat haar mooi!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het tof! Ik ben inderdaad niet voor van die brede kleertjes en als kleedje zou ik het niks vinden. Maar zo vind ik het echt een plezant bloesje. Ook superschattig op een legging ofzo denk ik :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  7. super mooi! Ik was op zoek naar patroontjes van leuke bloesjes om het schooluniform van Oona te naaien (hier in Burkina Faso dragen ze nog een uniformpje op school) en dit lijkt me een geschikt patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super, ik ben helemaal mee! Te veel ruffles is ook niet echt mijn ding, maar dit is zeker ok ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beetje te breed naar mijn smaak, maar ze staat er wel heel erg schattig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Ik vind het wel eens leuk, zo'n breder modelletje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schattige Nel! Voor mij ook wat te breed (vooral te veel frul onderaan) maar ooooooh wat is ze om op te eten! Qua cutie-pie gehalte scoort dit bloesje wel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Idd heel schattig!! En leuke stof en kleurtjes ook! Ze ziet er heel koddig uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo leuk! Daar zou de kleinste hier ook nog mee wegkomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind het geweldig... krullen en frullen moeten eens kunnen. Ze staat er geweldig mee, 100% cuttie!
    Elke keer zo'n tenue naaien, nee, dat zou echt mijn ding niet zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. oh ze staat er inderdaad schattig mee! Het is ook totaal mijn ding niet, maar hé, schattigheid is een belangrijke factor als je zo klein bent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zou dit als vierjarige echt zalig gevonden hebben !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. die natte foto is GEWELDIG!
    Kei schattig!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!