maandag 2 april 2018

Odette La Maison Victor mei juni 2017

Tja, veel heeft een mens daar niet over te vertellen hรฉ.  
Het is nen Odette, een zeer populair patroon uit La Maison Victor.  Ik heb zowat alle magazines van LMV.  In welke editie staat die alweer?  Ik googlede alle mogelijke combinaties van 'Odette LMV' tot 'editie Odette La Maison Victor'.  Google leidde me tot het kooppatroon maar helaas niet tot de info die ik wou.  Het Facebookgroepje bracht uiteindelijk soelaas.  (Ik had natuurlijk ook gewoon kunnen gaan zoeken in de magazines.  Maar daar was ik te lui voor...  Oeps!)

Een zoekmachine met de patronen van LMV zou wel handig zijn (voor luie mensen zoals ik).





Aanpassingen:
Ik maakte maat 38 maar versmalde de taille nog een beetje. En verlengen, daar doe ik ook altijd aan mee.  De halsbies vind ik iets te lang op het originele patroon.  Je ziet het wat omhoog staan op de foto's.





Of het patroon een aanrader is?  Jazeker.  Eรฉnmaal je het patroon getekend hebt, kan het bandwerk beginnen.  Het zal in elk geval niet mijn laatste zijn!





 Het stofje kocht ik bij Huis van Katoen.  Het is er eentje van Lillestoff, 'Metallic Jersey'.





Oh ja, dit 'Odette' patroon staat in de editie van mei-juni 2017!  Je moest maar eens te lui zijn om het op te zoeken in je boekjes. Vanaf nu te vinden via google!





Bedankt voor jullie antwoorden.  Ik kreeg wat hulpmiddelen toegestuurd.  Hieronder som ik ze op:


19 opmerkingen:

  1. Hij is mooi. Staat hier ook nog op het verlanglijstje. Mooi stofje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Odette!
    Ik had hetzelfde probleem met al die versies van LMV, veel te veel zoekwerk...
    Dus ik heb ook gezocht en een tijdje geleden dit gevonden:
    http://me-timebyseija.blogspot.be/2016/10/het-grote-lmv-patroonoverzicht.html?m=1
    Niet volledig up tot date, maar wel tot december 2017, dus da's toch al iets en ik vind het wel een handig systeem...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk stofje, zeker voor zo'n patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke Odette!
    Ha, ha, zo herkenbaar! De eerste LMV's hebben zelfs niet eens een deftige inhoudsopgave waar je in een oogwenk kan zien wat er in het boekje staat ...
    Maarr wat ik wel eens ontdekte is dit https://www.lamaisonvictor.com/patronenoverzicht/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! Lijkt op de versie die ik reeds maakte in goud! Heerlijk patroon om te maken he.
    Een tip als je lui bent om te gaan zoeken in de boekjes, dan kan je ook gewoon via Google afbeeldingen gaan kijken en dan krijg je een mooi overzicht van de reeds gemaakte versies, altijd leuk om ideeen op te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel geslaagd,nog maar eens het bewijs dat de stofkeuze alles bepaalt! Ik heb er ook eentje gemaakt, maar ben niet zo tevreden (beetje zakkig en pyjama achtig) Momenteel geklasseerd op het hoopje lostornen en aanpassen ๐Ÿ˜€๐Ÿ˜…๐Ÿค“...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik noem mezelf een Odette-fan, maar in welk nummer die staat, had ik toch ook niet 1-2-3 geweten... ☺️. Heel mooie versie, die van jou! En wat een leuke broek heb je daar trouwens aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Is er eentje van Only. En dan nog aan de helft van de prijs! Zot content van!

      Verwijderen
  8. die zoekmachine bestaat maar is wel in het frans, maar ik vind het altijd wel gemakkelijk: http://www.lmvcollection.ovh/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik voeg me toe aan het groepje 'luie naaisters' als het op zoeken naar patronen aankomt. Gelukkig wonen er in de nabije omgeving hulplijnen die me tot nu toe steeds uit de nood hielpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, wat een toffe versie en tof gecombineerd met die broek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi, die metallic stoffen van Lillestof zijn echt ideaal he. Hier ook een favoriet patroon voor mezelf ๐Ÿ˜€

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik google altijd de patronen en vind ze altijd, vreemd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha! Lui als ik ben raadpleegde ik vriend Google voor de odette die ik wou maken... wist nl niet in welk boekje... ๐Ÿ˜Š kom ik op dit toffe exemplaar uit! Topidee van jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een gaaf stofje. Leuk dat hetzelfde patroon door een ander stofje een hele andere look krijgt! Ik maakte er 1 in streepjes stof: https://madebymodi.com/2018/07/07/eerste-shirt-voor-mama-zelf/

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!