donderdag 5 oktober 2017

Eenvoudige hack van de 'Zo Geknipt'-rugzak

Ik maakte hem al eerder, de rugzak uit 'Zo geknipt'.  Hier en hier voor de neefjes, maar mijn eigen kinderen liet ik in de kou staan.  Op naaiweekend zou ik daar verandering in brengen. 





Stan koos een stofje.  De keuze was snel gemaakt.  Hij kan namelijk helemaal freaky worden bij bepaald speelgoed.  Tot nu heeft hij een Cars obsessie gehad.  Deze is overgegaan in een Lego obsessie.  Eerst Lego City maar nu Lego Ninjago.  (Moest iemand hem kunnen binnenloodsen bij de première van de nieuw film, laat dan maar weten!)  En bij obsessie bedoel ik dat hij over niets anders praat.  Je kan ook niet met hem praten.  Je krijgt één of ander ninja-getint antwoord, bijgestaan door een karate move.  Dat zus Nel haar tanden nog heeft, verbaast me eigenlijk. Nu ik het zeg, er staan al enkele los ;)






Aangezien de rugzak als zwemtas zou dienen, combineerde ik de tas met een waterdichte, ruw zwarte stof.




Als contrast nam ik een Petit Pan stofje met basiskleuren voor het ritszakje vooraan.  Ik zette het stiksel met opzet niet vast rondom.  Door de zwarte stof staat dit zakje stijver en boller.  Dat vond ik wel leuk.






'Waar is die hack?', zul je denken.  Wel ik deed dat bij de riemen van de rugzak.  Oorspronkelijk zijn de stroptouwen ook de draagtouwtjes voor op de rug.  Als de rugzak vol geladen is, kunnen die smalle touwen wat snijden in de schouders.  Daarom stikte ik brede katoenen tassenband bovenaan vast, een viertal cm van de zijnaad op het achterpand.  Bij het samenstroppen komen deze dan samen.  Onderaan werden ze in de plaats van het klepje met nestelogen in de onderkant van de tas ingestikt. Eigenlijk makkelijk toch.



 Een ander touwtje met koorstopper stropt de tas dicht.




De uiteinden van die touwtjes werkte ik af met de waterdichte stof.  Bovenaan zit het touwtje vast in het stiksel waardoor het niet uitrafelt.




Katsjouw!  Lego (Ninja stijl) approved by Stan.


Stofje Lego:  Spoonflower (niet meer te krijgen)
Stofje zwart:  Markt Maastricht
Stofje ritszakje:  Petit Pan

3 opmerkingen:

Ik lees graag jouw reactie!