woensdag 4 mei 2016

Het kortst gedragen rokje

Gelukkig nog geen tienerdiscussies omtrent de lengte van de rokjes.  Het gaat hier niet over de lengte van het rokje maar de duur van het dragen ervan.  Dochter is namelijk de grootste 'smosser' die ik ken.

Wat haar ook nog typeert, is  haar enthousiasme bij het zien van mijn maaksels.  Ze wil ze direct dragen, of het nu slapenstijd is of die vijf minuten voor schooltijd.

Wanneer je nu die twee bovenstaande zaken combineert, krijg je na welgeteld 1 minuut een pas gestikt rokje met aardbeivlekken.

Dat kan je niet 'effe' negeren.  Het rokje belandde direct in de was.

Dus werden de foto's bij een tweede poging getrokken.  Ze hield het deze maal een dag uit.  Ze moest wel!  Ik spelde haar de les.  Niet dat dat veel uitmaakt bij haar.


De stof kreeg ik in een pakketje met kleine lapjes van Pieke Wieke tijdens ons gestikte wijven weekend.  






Dit lapje (het grootste in het pakket) mat 60 op 50 cm.  Ik kreeg er net een rokje uit in maat 116.  Om het rokje zo lang mogelijk te houden, zoomde ik het om met een biaislint.





Ik ben vooral verliefd op het stofje, de zachte kleuren ervan en de nummertjes op de kleuren.

Ik zocht het stofje even voor jullie op:

Furlong by Erin Michael for Moda Fabric - Horse Color by Number Fabric - Purebred - Forest - Horse Fabric Paint by Number Fabric by Owlanddrum

Blijkbaar niet (meer) te vinden in Belgiƫ.



Stof: Erin Michael for Moda Fabrics, color by number, purebred
Elastiek:  Aliexpress
Legging: C en A
Shirt en Cardigan:  Someone

Moest er iemand interesse hebben in tweedehandskledij en stoffen.  Het t-shirtje (maat 116) van Someone is wat aan de kleine kant.  Ik verkoop dit item en vele andere kledij en stoffen samen met de 'gestikte wijven' in dit facebookgroepje:

https://www.facebook.com/groups/degestiktewijvenverkopen/?fref=ts

Om te navigeren binnen de groep, ga je naar foto's > albums > kies de gewenste map (bvb katoenen stofjes of meisjes maat 104)

Feel free to visit!

4 opmerkingen:

  1. Leuk, ik pinde zo'n stofje ook al eens maar zag het inderdaad nog nooit ergens te koop. Haha, 't zijn echte kopieƫn die dochters van ons... smossen, driftbuien,... maar ook zo'n schatjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schoontje! En van die smosserkes : heel herkenbaar. Snel fotograferen is dan ook de boodschap hier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh, wat een uniek stofke. koddig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Smossen, dat hoort erbij he! Maar wel tof dat ze alles meteen wil dragen!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!