zondag 21 september 2014

Brick fever met Florian

De vierde newborn waarvan het geboortekaartje staat te blinken op de schouw, had vandaag zijn eerste feestje.  Florian koos er een goed 'zonnig' dagje uit om te vieren.  Onze kinderen amuseerden zich op het springkasteel en het grasveld.

Als volwassene (met kleine kinderen)  is een babyborrel daarentegen niet echt relax genieten.  Elke keer kijk ik er zo naar uit om bij te praten met de vrienden, maar als je om de vijf minuten achter je peuter of kleuter moet aanhollen omdat die zich richting straat begeeft, kun je niet echt een gesprek opbouwen.

Na afloop ploffen we ons vervolgens uitgeteld neer in de auto en vertellen we elkaar dat de kinderen zich toch geamuseerd hebben. En dat het spijtig is dat we zo weinig gebabbeld hebben met de vrienden.  Dus onze excuses aan Klara, Bert, Sarah, Tom, Barbara en Maarten. 

Goh, dan heb ik het nog niet eens over de ouders van Florian, die van begin tot einde het feestje hebben staan handjes schudden.  Bijpraten met hen was al helemaal uitgesloten...

Ik hoop in elk geval dat ze morgen bij het uitpakken van de cadeautjes tevreden zullen zijn.

Ok, ik was weeral niet origineel en maakte opnieuw een luiermand (divided basket van Noodlehead) en een luierzakje.  De originaliteit zal van het stofje moeten komen. 

De mama en de papa van Florian kozen een lego geïnspireerd geboortekaartje. 






Op spoonflower blinkte er al langer een legostofje (helaas al uitverkocht), alleen hielden de hoge verzendkosten en de douanekosten me toen tegen.  Een vriendin van de naailes maakte ooit een prachtig lego hemdje. Ik vroeg haar of ze nog een overschotje had.  Eén legoventje was voldoende. Gelukkig verkocht ze me zelfs een hele yard!





De mannetjes werden verknipt en gecombineerd met een gele paspel. 




 
 


De rode stof is een gordijnstof met een dikkere structuur, ideaal voor dit projectje.  Ook nu weer werden de handvaten aangepast aan de afmetingen van het stofje (de ventjes).








Op naar de volgende drie newborns: Anna, Ben en Lowie

27 opmerkingen:

  1. ja zeg, nu ben ik toch helemaal jaloers op dat lego stofje. Knap geschenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het stofje is zeker origineel! Leuk idee om een cadeautje te maken naar aanleiding van een geboortekaartje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi. Dat stofje heb ik nog nergens gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gemaakt! Echt in thema.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super cadeau en dat stofje is inderdaad de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met dat stofje zou ik mijn broer en mijn metekindje ook nog blij mee kunnen maken.Leuk cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een zeer attent cadeau! Jij bent echt de queen van de pampermand en -zakje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het alvast heel origineel gedaan.Super

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Origineel, in die stof en met die lego-kleuren! En die mand gaat ook na de pampertijd nog volop dienst kunnen doen als lego-verzamelmand. Ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig, zo tof. Dat is een projectje dat ik hier niet ga laten zien ;) ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super dat je dat zo op het kaartje kon afstemmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat, niet origineel? Dit is de max, het cadeau waar Florian de eerste 15 (?) jaar zoveel zal aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super leuk dat je het met dat stofje kon doen :-) fijn cadeau

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zalig gedaan! Dat kan toch niet anders dan scoren. En ook ik ben zo jaloers op dat stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. heel mooi gemaakt hoor en heel origineel. Ik heb vandaag ook eentje gemaakt maar kan het helaas nog niet bloggen tot na de babyborrel

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, zo mooi gevonden, dat stofje :-) En dat constant uitkijken, dat herken ik. Ik heb ook vaak 't gevoel dat mensen de indruk hebben dat ik maar half naar hen luister, omdat ik nu eenmaal altijd een oogje in 't zeil moet houden (zeker bij speelstraten en buurtfeesten, waar ze voor je 't weet de hoek om zijn). Maar ik denk dat mensen dat ook wel snappen, nee?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Qua originaliteit kunnen uw cadeautjes wel tellen. Ik ben er van overtuigd dat zijn ouders er superblij mee zijn. Echt een toffen stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Amai zeg, jullie zitten er inderdaad middenin (de borelingen en de borrels)! Fantastisch toch om zo'n kado te krijgen bij een geboorte... Inderdaad heel origineel en ook kwaliteitsvol, jouw geschenken!
    Een vraagje ivm iets anders: waar heb jij je labels laten maken/drukken? (of zelfgemaakt?)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Leuk gedaan! Ik heb dat patroon hier liggen, ga het echt eens moeten proberen.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!