dinsdag 25 juni 2013

Loïcworkshop met Designbyme.be

Eerder sprak ik over mijn beginvrees.

Wel, een hemdje maken behoorde tot nog toe tot het onbekende.  Daar wou ik wel eens verandering in brengen. 

Op het stoffenspektakel in Mechelen leerde ik de winkel/webshop van de naaileerkracht van een collega kennen.  Op zoek naar leuke stoffen, vond ik op haar webshop ook het rubriekje 'workshops'.  Eén van die workshops was het maken van het Loïc hemdje uit het boek 'Zelfgemaakte kleertjes'

Maar de workshop was overdag en op maandagen werk ik.  Een paar weken later kreeg ik te horen dat ik die dag toch vrij zou zijn.  Ik heb me onmiddellijk ingeschreven.  Heerlijk, een dagje voor mezelf!  Laat maar komen, die ME-time! 

Na een ongewilde, maar verrassend mooie dwaling in het begijnhof van Mechelen, arriveerde ik (natuurlijk te laat) bij Aurore haar gezellig huisje met een naaimachine en beautycase vol werkmateriaal die ik niet had moeten meenemen. 

Als sportleerkracht  ben ik altijd blij als ik eens wat anders kan dragen dan loopschoenen en een sportieve outfit.  Toegegeven, op die kasseien in het begijnhof heb ik gevloekt met mijn hakken.  Waar zijn die loopschoenen nu?


Uitgezweet en na mijn glas water begon ik eraan.  Ik koos via de site op voorhand al mijn stofje.  Stap voor stap werden we bijgestaan door Aurore.  We maakten het hemdje wat smaller, want de loïc is nogal een breed model.

Het was een gezellig dagje, met dank aan de deskundige hulp van Aurore..

 Ik stel je voor:  Stan zijn Loïc hemdje...


Ik kwam tevens thuis met een nieuw stofje.  Het is ook  niet evident om je te beheersen als je een hele dag op die leuke stofjes hebt zitten kijken...



9 opmerkingen:

  1. Voor alles is een eerste keer maar het is duidelijk goed gelukt! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mechelen ? Schande dat ik dat winkeltje niet ken ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet echt een winkeltje. Laten we het een online webshop noemen, maar ik denk wel dat je het bij haar kan oppikken...

      Verwijderen
  3. Schoon hemdje, ik hoop dat je genoten hebt van de me-tijd!
    En dank je voor de schat aan informatie; dat hemdje staat hier ook nog op de ooit-eens-doen lijst. Heb je het hemdje veel ingesmald? En staat hij er goed mee? En die robot stof... ik ken er hier eentje die daar gek op zal zijn. Wat een chance dat jij dit dus post!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Sarah,

      De naadwaarde is inbegrepen in het patroon (0.7 cm- persvoetbreedte) maar we stikten op 1.5 cm, wat een uitdaging vormde bij het inzetten van de mouwen. En het is nu nog wat te groot. Maar liever dat dan omgekeerd.

      Verwijderen
  4. Wow, die is geslaagd! Tof! Dat wil ik ook wel eens maken voor mijn klein ventje maar wacht nog even af...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat stofje gebruikte ik ook voor een hemdje voor de zoon! Vind het dan ook heel mooi en valt te combineren met heel veel broekjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!