maandag 17 juni 2013

Gedaan met onderbroeken

Ik voelde me wel wat beschaamd.  Ik kom bij de onthaalmoeder van mijn kindjes aan en zie Nel daar zitten met een onderbroek op haar hoofd.

"Ja", zei tante Linda, "ik zag geen petje zitten in de tas en daarom heb ik maar een onderbroek op haar hoofd gezet."

Vanaf morgen mag de onderbroek vervangen worden door dit exemplaar.  Het patroon is van Miek, zoals ik hier al eens maakte. 

Deze keer gebruikte ik gewoon lint en stikte dat ertussen.  Ik was te lui om een biais te maken en zelfs een bestaande biais dubbel te strijken en te stikken. 
Shame on me! 
Yep, ik behoor tot dat luie wijven clubke, dat geen zakdoeken strijkt, voor twee dagen kookt, een kuisvrouw heeft en veel te lang wacht vooraleer ze een petje voor haar dochter stikt...

Voila, en nu zet ik me met mijn lui gat in de zetel!

Stof: Markt Aarschot

23 opmerkingen:

  1. lui of niet, het werd wel een SUPER-mooi zonnehoedje!!!!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ocharme `t schaapke, gelukkig draagt ze geen boxer shorten... zeer mooi hoedje is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig hoedje! En toegegeven: dat was wel kreatief van tante Linda ;.)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Maar volgens mij kan je het onderbroeken-verhaal later nog tegen haar gebruiken... Je hebt er toch een foto van? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leve de luie wijven, ik voel me er ook goed thuis... Schoon petje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. af en toe is lui zijn mag ook he, maja dat de dochter ni met een onderbroek op haar hoofd moet rondlopen, da's wel normaal :) mooi petje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een mooi zomerhoedje en zoveel beter dan een onderbroek! Daar wil ik me ook eens aan wagen, want de exemplaren van mijn kapoen lijken altijd pootjes te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haha goed verhaal! Het is een prachtig hoedje geworden, die kan ze de komende week goed gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha, die onderbroek :-D Een zakdoek met vier knopen in, dat wordt precies niet meer gedaan dan ;-) Maar wel een superleuk petje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zet de dagmoeder echt zelf de onderbroek op haar hoofd? Ik zou ook even raar kijken. Hier zetten ze wel eens voor de fun een broekje op hun hoofd ;)
    Dus in snelvaart een zonnehoedje gemaakt! Mooi, leuk, laat de zon maar komen!
    (P.s. ik ben ook wel eens een lui wijf)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Maar alé, een onderbroek op haar hoofd. Begrijp dat je direct in actie geschoten bent om een hoedje te maken.
    Zelf nooit een hoedje moeten meegeven naar de crèche. Die hadden er een hele voorraad.
    In ieder geval een super knap hoedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. haha een onderbroek, onze kids doen dat wel eens voor de lol (als ik de was opvouw) maar bij mijn opvang kinderen doe ik dat niet. Dan knoop ik nog liever 4 knopen in een hydrofielluier en laat ze die gebruiken.
    Maar je hebt nu wel een prachtig hoedje gemaakt.
    Ik volg je al een tijdje, en vind dat je een leuke blog hebt. Je maakt mooie dingen en schrijft leuk. Daarom heb ik je een award gegeven. Voel je niet verplicht, zie het als een compliment.
    Groetjes,

    Lize
    (http://bonjoli.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben absoluut vereerd! Bedankt om mijn schrijfsels te willen volgen!

      Verwijderen
  13. Maar door die luie vondsten veel tijd over om ander schitterende dingen te verrichten hé! Herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha...leuk om dit bericht te lezen. Het is een mooie 'vervangonderbroek' geworden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. kan ik me ook aansluiten bij dat clubke...een spiegel van mezelf !! leuk hoedje al ware een onderbroek wel grappiger :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha! Wat een geniaal verhaal :P

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk verhaal en een mooi hoedje gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!