zondag 13 januari 2013

Het hemdkussen

Gisteren verjaarde mijn vakcollega.  Aangezien we veel met elkaar optrekken, ben ik ook de hoogte van haar plan om nieuwe gordijnen te hangen en haar voorkeur voor de Franse stijl.  Ik wou haar een kleine attentie naaien.  Maar daar stond ik dan voor mijn stoffenkast die vol fuchsia kinderstofjes, stofjes met moderne prints en retrostofjes ligt.  En Franse stijl, wat is dat?  Ik ben op mijn 'vrouwelijke' intuïtie afgegaan, euhuum en dit is het geworden ...van een 'nieuw' kringloophemd.

VOOR:


NA:


Stoffen: kringloop en stoffenspectakel

De knopjes heb ik met opzet laten staan.  Zo kan ze het binnenkussen verwijderen.  Ik heb één knop als middelpunt genomen voor links-rechts-boven-onder.  Van roze biais en koord maakte ik paspel.

Nu maar hopen dat het Francais genoeg is...

10 opmerkingen:

  1. Très joli !
    de truc met de knoopjes ga ik onthouden.
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed id om het voorpand met knopen en al te gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, da's echt een heel goed idee, die knoopjes gewoon laten staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh...wauw dat heb je mooi gemaakt zeg, heel erg leuk dat je die knopen hebt laten zitten! Denk dat collega hier héél blij mee gaat wezen!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geweldig, zo kan je van leuke stofjes iets prachtigs maken !! de complimenten xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er prachtig uit!
    Knoopjesidee is een leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk blog heb je zeg!! En wat een grappig en handig ideetje!! Ik ga je maar meteen volgen!

    Gr. Judith

    Neem je ook is een kijkje op mijn blog?

    www.degrannys.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Eindelijk eens de tijd gevonden om kennis te maken met je mooie blog.
    Wat een metamorfose!
    Ik vind dit gewoon super leuk gedaan!
    Je hebt er een volgertje bij.
    Nog een fijne winterse week,
    liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!