zondag 10 maart 2019

Twiggy Dress from Sewpony


For English scroll down.

In het verleden blogde ik al over de geweldige patronen van Sewpony.  Ik ben nog steeds verliefd op de Catherine cardigan!  Er is weer een nieuwtje op de markt!  Het is er eentje met een retro twist.  Er zijn verschillende halslijnen en kragen mogelijk.  Je kan dus zo Twiggy gaan als je maar wil!

Mijn schoonmoeder gaf me eens een stukje stof dat al 45 jaar op haar zolder lag.  Het heeft wat Afrikaans.  Heel retro.  In mijn hoofd zag de stof er perfect uit voor dit patroon.  Toen het af was, zag ik meteen dat het een grote vergissing was.  Het vloekt verschrikkelijk.




 Ik heb geprobeerd met een tof jasje en cardigan te combineren, maar het zit er niet in.  Ze zal het wel dragen in de zomer, hoor. Eentje om in te ravotten.





De lelijke stof deed me beseffen dat ik opnieuw wat moeite moest doen.  Ik trok de kelder in waar al mijn stoffen liggen gestapeld.  Mijn ogen werden gezogen naar een fel, geel couponneke van Lotte Martens.




Het is een ouder stofje en ik vermoed dat het niet meer te verkrijgen is bij Lotte.  Spijtig wel.




Ik deed deze keer wel enkele aanpassingen aan het patroon.  Ik versmalde het patroon met 4 cm in totaal, liet de riem weg en tekende ook een andere kraag.  Eentje om eens te experimenteren.








Ik ben nu wel tevreden met het resultaat!  Laat de zomer maar komen!
Het patroon kan je hier vinden!




English:

You know from previous posts that I am a fan of Sewpony's patterns.  Still love this Catherine cardigan!  Now the new pattern she drew has a retro twist.  There are multiple collar options so you can make it as Twiggy as you like!

My mother-in-law gave me a piece of fabric that was in the attic for about 45 years.  It has something African about it.  Very retro.  In my head it looked like the perfect fabric for this dress.  But when it was finished I hated it.




 I tried to combine it with a cool jacket and cardigan but it didn't work for me.  I guess this dress will be one to play in at summertime.  One that is allowed to get dirty...





This ugly fabric made me realize I had to do an effort.  I jumped into my basement where my fabrics are stashed and my eyes got caught on a bright, yellow Lotte Martens Coupon.





I changed some things patternwise.  I narrowed the dress with 4 cm in total and I also drew another collar.




I really like the result now.  This is what summer is about!

You can find the lovely pattern here!





3 opmerkingen:

  1. Zo veel mooie kleurtjes op mijn scherm, dat doet echt nog meer verlangen naar de zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik deel je mening ivm het eerste jurkje, al zijn er wel mensen die dit supermooi gaan vinden. Het tweede jurkje is een schot in de roos, dat plaatje past perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Katleen Van Roy20 maart 2019 om 08:11

    Het eerste jurkje is gewoon veel te groot/breed. Het past gewoon niet. Maar het stofje en de kleurtjes vind ik best mooi. Het tweede vind ik dan weer net iets te kort. Maar past voor de rest een stuk beter. En doet het qua pasvorm de naam
    Twiggy heel wat meer eer aan.

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!