zaterdag 17 februari 2018

DIY Unicorn Costume + Uitslag weggeefweek

10 jaar geleden besloot ik voor mijn 30ste een verjaardagsfeestje te geven.  Ik kon het niet laten om er toch een thema aan vast te plakken.  Ik ging voor een black and white dresscode.

Mijn veertigste verjaardag zette me aan het denken.  Ergens ben je toch wel over je top(niveau) heen.  Sportief, uiterlijk, seksueel?  Enfin,  dat wordt toch zo in de media gesuggereerd. Op welke leeftijd ik wanneer piek(te), laat ik in het midden, maar het thema voor mijn 40-jarige fuif stond vast:  'Over the top'.  Een verkleedfeest waarin veel mogelijk is, als het er maar over gaat.  Ik bracht veel vrienden in een oncomfortabele situatie.  Wekenlang op voorhand was mijn feestje hét gespreksonderwerp tijdens speeltijden.  'Heb jij uwen outfit al?  Is het echt verkleed?  Niemand gaat verkleed zijn hé.  De stress stond in de ogen af te lezen van menig vriend en collega .

Buiten een minderheid (die zich als niet-verkleed ambetant voelden), stond iedereen in een 'over the top' kostuum op mijn feestje.  Heerlijk vond ik het.  Er heerste direct een ongedwongen sfeer. 




Ik geniet nog altijd na.



Ik kleedde de zaal in in het thema waarin ik me ging verkleden.  Ik besloot als een unicorn te gaan.  Trendier en fouter kan niet, toch?







Mijn outfit:

Shirt:
Ik kocht enkele glow-in-the-dark eenhoorns en naaide die vast op een wit t-shirt.



Benen:
Een veelkleurig, langharig bontje werden beenverwarmers.  Ik nam de zelfkant als onderkant zodat ik niet hoefde te zomen.  Bovenaan zette ik boordstof.  De afmetingen van de bontstof voor één been is 41 cm hoog en 54 cm breed (incl. naadwaarde)



Pruik:
Ik kocht bij de Aliexpress een unicorn pruik.  Een geweldig exemplaar, maar lastminute besloot ik toch voor een diadeemversie te gaan.

Rok:
Ik trok naar Maastricht en kocht daar 8 meter tule om het thuis te verknippen in stroken van 15 cm breed op 100 cm lang.  Ik volgde deze tutorial.  Om de rok meer volume te geven experimenteerde ik wat met de elastiek.  Ik naaide met een zigzagsteek twee elastieken aan elkaar en liet om de 2cm, 2 cm open (ongeveer).  Wanneer ik nadien voor Nel een versie maakte, knipte ik in een brede elastiek gewoon openingen. Veel makkelijker.  Natuurlijk is het gebruiken van een knopenelastiek ook een mogelijkheid. 






In elk geval geeft je dat de mogelijkheid om in meerdere lagen de knopen te leggen en dus de rok voller te maken.  Ik kocht goedkope tule aan 1 euro/m.  Deze is stugger en stroef.  Het nadeel ervan was dat tule bij het dragen na een tijdje omhoog kroop.  Bij zachte, gladde tule heb je dat niet zo hard.  Die tule is dan meestal duurder.

Op de foto zie je dat er stukjes tule langer zijn.  Ik knipte ze voor het dragen gelijk met de andere stroken.











Make-up:
Wat glitter make-up en rhinestones erop en je bent unicornproof!







Alles bijeen een heel hoopje kledij en accessoires.



 
met dit als resultaat!





 Uitslag weggeefweek:

Ondertussen is 40 worden al verteerd.  Het rest mij alleen nog om de winnaars van de give away mee te delen:

Weggeefdag 1:

fitball van In Motion Boxes gaat naar Laura B. Da Lanca


Weggeefdag 2:

Stoffenpakket 1 gaat naar Hanne (de tweede Hanne in de reacties)
Stoffenpakket 2 gaat naar Iensel
Stoffenpakket 3 gaat naar Britt Wauters

Weggeefdag 3:

Stof Bambiblauw gaat naar Doortje
Straightgrain patroon en geschenkbon gaat naar Sharona Lippens

Weggeefdag 4:

Zonen 09 bundel gaat naar Ivy Jansen


Weggeefdag 5:

Anna Pop van Soft Cactus gaat naar Georgina
Lego Ninjago pod gaat naar Lunatiek

Winnaars mogen via mijn mailadres: stannel.blogspot.be (at) hotmail.com contact opnemen met mij.


6 opmerkingen:

  1. Joepie, ik heb gewonnen !!
    En dat zag er een tof feestje uit, zal wel dat die 40 al verteerd is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik zag op IG ook al foto's van anderen verschijnen denk ik, ziet er een heel plezant feestje uit!!

    En superbedankt voor de leuke actie! De reactie van mijn zoontje moeten we nog even afwachten (ik ga hem niks vertellen tot het pakje aankomt) maar je mag er zeker van zijn dat hij immens blij gaat zijn! Ik laat het zeker nog weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik ben bij de gelukkigen. Het stofje zal een mooi kleedje worden voor de kleindochter. Alvast bedankt hoor
    Groetjes
    Doortje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, lap, ik ben de eerste Hanne in de reactie!
    Maar niet getreurd, hoera voor de winnaars.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh man, geweldig !!! Ik ga voor mezelf toch ook eens een feestje geven denk ik... nog een paar jaar om volop te pinnen ter voorbereiding ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Our great minds think alike very often lately! ;-)
    Ik had dat dus helemaal zelf bedacht: kan ik niet meerdere lagen maken door knoopsgatenelastiek te gebruiken, maar ik kreeg die tule daar amper door gepeuterd (en mijn stroken waren nochtans maar 10 cm breed). Bij Lene werd 't maar één laag dus, maar dat was meer dan dik genoeg omdat die goedkope tule zo hard was.
    En dat thema: ik had het nog niet door, de diepere betekenis, moet ik onthouden voor volgend jaar!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!