donderdag 28 april 2016

Wist je dat...

Ik ben afgestudeerd als leerkracht lichamelijke opvoeding.  Dat wist u misschien al, maar dat is niet het enige vak waar ik in mag lesgeven.  Op mijn diploma staat ook nog een ander vak.

Tijdens mijn eerste lesgeefjaren gaf ik wel 4 vakken waarvan twee volgens mijn diploma en 2 die gecategoriseerd stonden onder de noemer 'voldoende geacht'.  Mijn pedagogisch diploma laat toe dat ik 'alles' mag geven, maar de opbouw tot een benoeming van deze 'voldoende geachte' vakken gebeurt anders.  Als ik u zeg dat de drie andere vakken informatica, godsdienst en biologie waren, welke van deze drie staat dan daadwerkelijk op mijn diploma?

Mijn volgend maaksel geeft een hint.






Ik maakte een simpel rimpelrokje met een mintkleurige glitterelastiek van bij Veritas.  Voor een maat 116 knipte ik een lap uit van 33 cm op 100 cm.  In de 33 cm zit bovenaan 1 cm naad en onderaan 6 cm zoom.  Voor de omtrek van de buik nam ik 55 cm.






De stof kocht ik een tweetal jaar geleden bij Spoonflower.  Zo was er maar eentje.  Ik kon het niet laten.  Nu zijn er al meerdere nonnenstofjes.  Over spoonflower heb ik nog goed nieuws.  Ze hebben vanaf nu ook een vestiging in Europa.  Dit betekent 7 euro verzendkosten ipv de hoge internationale verzendkosten en de eventuele douanekosten.




Stof: Spoonflower
Glitterelastiek: Veritas.eu



Ons 'heilig' boontje toont jullie mijn volgend projectje al...

19 opmerkingen:

  1. Een gedurfd stofje en toch staat het prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super schattig. En wat een leuke knipoog, die nonnekes 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh. Prachtig.
    Zie ik daar een lange rok met plooitjes?? Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. toprokje! echt schattig, met zo'n vroom dochtertje mag jij volgens mijz eker godsdienst geven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ewel da's nu eens een origineel stofje... Nog nergens anders gezien. Het resultaat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha, die nonnekes! Godsdienst en LO, één vak dat ik enorm wist te smaken en eentje waarvan ik telkens hoopte dat het snel gedaan zou zijn. (Een hint: bij het laatste vak werd ik ook altijd als laatste gekozen voor een team). Hoera dus voor vrome Nel! Blij dat het geen rokje met tennisballen werd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch nog origineel vind ik!
    Ik had 't juist gegokt, aangezien godsdienst niet zo'n vak is dat 'iedereen' mag geven... :)
    Ik heb Ned - Eng - informatica gestudeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH, Spoonflower in Europa?! Oh nee, mijn portemonneeeeeee!!!

    Zalig mooi rokje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Met stip op 1 hét grappigste rokje ever!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe geweldig en grappig is dat rokje! Nonnekes op een stofje, wie komt erop zeg. Heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. geweldig!!!! heel tof stofje, en leuk rokje! en grappige weetjes, dat ook :-) en leuk van spoonflower! en ik ging juist naar Amerika verhuizen om mijn kast daar vol te stouwen met spoonflowerstofjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe naai je dat elastiek aan de bovenkant vast? zie zoveel van die rokjes voorbijkomen, superleuk maar vraag me
    iedere keer af hoe het elastiek vastgenaaid zit? Gr. Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo'n leuk stofje/rokje !
    En bedankt voor de Spoonflower-tip -Europa.
    Weet je ook of de dreiging van douanekosten dan wegvalt ?
    Ik las namelijk op een FB-groepje van een spoonflowerbestelling uit Duitsland....en toch douanekosten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht er eerst pinguïns in te zien maar nonnen, hilarisch.
    Zeer vroom :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!