maandag 6 oktober 2014

Cars








Hier woont een extreme Cars fan in huis.  Hij heeft praktisch alle auto's, kent alle namen, heeft beddengoed van Bliksem Mcqueen en een pyjama in de typische rood-zwarte kleuren.  Maar vestimentair heb ik het er toch moeilijk mee.  Ledverlichte carssneakers zijn nu niet bepaald een toonbeeld van goede smaak.  En dan maar te zwijgen van een Cars winterjas...  En iedereen weet hoe moeilijk het is om niet mee te gaan in de Studio 100 of de Disney merchandising want onze kinderen vinden juist dat zo geweldig.

En om de kerk in het midden te houden, maakte ik een hoodie ... carsstyle.  Niet echt, maar ik heb er een draai aan gegeven.

'Kijk Stan, een Fillmore stofje'.  Eerst een bedenkelijke blik maar nadien keek hij me aan en dacht: 'Mijn mama zou mij nooit beliegen'.  Ahum...




Een sportieve outfit had hij nodig nu Stan een volwaardig Thor lid is in Zichem.  Het boek Stof voor durf het zelvers werd erbij genomen en de hoodie verscheen. Het tweede boek is trouwens in de maak en verschijnt binnenkort!   Het patroon werd gedraaid en gekeerd om dat ene kapdeel nog op de stof te krijgen.  En daar lukte ik niet meer in. Als oplossing knipte ik het kapdeel door in drie stukken.  Het middelste stuk maakte ik zo breed als de volkswagenbusjes en zo loste ik het tekort aan stof op.



Op facebook las ik in menig naaigroepje hoe moeders hun zelfgemaakte hoodie niet over het hoofd kregen van hun zoon.  Daarom verlaagde ik bij voorzorg de insnijding aan de hals met 2 cm en paste dan ook het patroon van de kap aan zodat de hoofdopening groter werd.  Het past nu in elk geval prima.




En toen wilde ik iets op het voorpand.  Ooit kocht ik wat van die vliesofix en wat van dat papier om je applicatie te verstevigen.  Ik knipte het figuurtje uit en drukte mijn strijkijzer op het papiergedeelte.  Het papier kleefde helemaal tegen de vliesofix. Na wat geprul en getrek kreeg ik het papier van mijn stukje stof.  Dan maar opnieuw proberen en deze keer knipte ik het uit, nam het kleverig vliesje er af en legde het direct tussen het stofje en de hoodie en streek het zo direct vast.  En toen stikte ik alles nog eens vast.  Een flockje had iets makkelijker geweest...







Stofje vwbusje: Ik dacht van bij Casennina.
Joggingstof: Geen idee meer


12 opmerkingen:

  1. Bedankt voor de tip over de hals-opening, had ik nog niet gehoord!
    Ik moet ook nog eens aan de slag met van dat vliesofix papier voor applicaties. ik zal ook maar eerst eens een testje doen, als ik zo hoor dat er gepruts bij te pas komt :-)
    Mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moeders liegen nooit - ahum.
    Schoon hoodie, en héél creatief opgelost, die kap. Ik vind het zelfs mooier zo :)
    Hier wordt alles met monsters/te veel roze/prinsessen/auto's... verbannen naar het ondergoed. En eigenlijk doen ze daar niet moeilijk over.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar in dit stofje is het busje toch nog net iets anders! Ik zat laatst ook te puzzelen voor een kapdeel, het lukte nog net, maar nadien dacht ik een andere strook erbij moet ook leuk zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! En een pak smaakvoller dan die disney-toestanden! (al kunnen wij er hier ook niet helemaal aan ontsnappen ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh die is leuk! Hier ook een cars-fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 't is tof! Hier gaan we zelfs niet voor beddengoed. Enkel piama en ondergoed in cars. Eerlijk: ze waren er snel uitgegroeid. De spullen die wij hebben zijn dan nog eens gekregen. Ik koop het echt niet zelf. Maar soms denk ik: neem ik hun latere nostalgie dan niet weg???

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een flockje was wel niet zo mooi geweest als die leuke bus nu hoor!
    En al dat Disney en studio 100 gedoe daar zijn we gelukkig al vanaf. Al heb ik soms wel eens zin een reuze cars dekbed te kopen voor het petekind. Ik denk dat ik dat meteen een trede stijg in zijn achting (en zeven treden daal bij mijn zus!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik laat Dennis soms online kleren kiezen, dan stel ik de filters zo in dat er geen disney of pixar kleren tussenstaan. ;)
    Heel slim opgelost met die kap. Hij gaat er nog veel geniet van hebben, van zijn toffe trui.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke oplossing voor de kap,
    ik moest ook prullen met vliesofix maar het geeft nu andere mogelijkheden dan flocken,
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!