zondag 21 juli 2013

'Golden girl' menina

Tijdens mijn eerste en voorlopig mijn enige bezoekje aan een fabrieksverkoop van Max Bloch, kocht ik mijn absolute lievelingsstofje.  Ik was er zo van in de ban dat ik mijn twee collega-vriendinnen overtuigd had om dit stofje ook te kopen.  Mijn enthousiasme was blijkbaar zeer groot.

Wanneer vriendin Hilde vroeg om voor haar iets te maken, hoopte ik stiekem dat ze dat stofje links zou laten liggen.  Maar nee, ze was duidelijk ook in de ban.  Ze wou absoluut een 'golden' menina.

Aangezien mijn kast vol stofjes ligt, heb ik me voorgenomen om mijn mooiste stoffen echt te gebruiken en niet alleen mijn zintuigen ermee te bevredigen.

Met dat plan in mijn achterhoofd, knipte ik in mijn 'golden girl'.  Het deed minder pijn dan verwacht!  Nog meer van dat!

 Mijn andere menina had aangepaste handvaten, maar deze keer behield ik de ronde vormen zoals op het patroon.  Vriendin Hilde wou een bloemenbroche zoals vorige keer, maar ik vond het stofje te druk met ronde handvaten, knopjes en daarbij nog een bloemenbroche. Daarom maakte ik op elk handvat een aangepast versie van de bloemenbroche uit 'Zo geknipt'.  Ik vond geen geschikte knopjes en gebruikte kamsnaps.  Ze hebben hier geen sluitfunctie, gewoon een mooi knopje langs binnen en buiten.



 
Recept 24 uit 'Zo geknipt': Menina
Stof: Kokka (Great flower designs)

8 opmerkingen:

  1. ik heb dat stofje ook :)
    hier staat een kleedje voor de dochter op de planning
    maar ook wel jaloers op die mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, dat stofje! Hihi, ik heb het nog niet aangedurfd om in mijn exemplaar te knippen. Het gaat al beter met mijn knipvrees. Enkel de schoon, blinkende exemplaren blijken nog moeilijk. ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah, die menina-tas is toch super om te maken hè! Een top modelleke, steeds succes verzekerd! Prachtig exemplaar in dat stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig resultaat, leuke afwerking met bloem en kamsnaps.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geslaagd! Blijft een stijlvol patroon voor groot en klein! Superstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat stofke nam ik ook mee van bij Max Bloch. Het was echt wel het mooiste stofje van heel de winkel. Het is echt een prachtig tasje geworden!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik lees graag jouw reactie!